Esta é como Santa María del Viso guariu ũu açor dun cavaleiro.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | Fremosos miragres móstra a Madre da fremosura | 7' | 7' A|
2 | e grandes, ca há vertude do mui gran Déus sen mesura. | 7' | 7' A|
Stanza I | |||
3 | Dest' un fremoso miragre vos direi, se m' ascuitardes, | 7' | 7' b|
4 | que fezo Santa María; e se i mentes parardes, | 7' | 7' b|
5 | por mui grande o terredes quant' en ele mais cuidardes, | 7' | 7' b|
6 | e veredes com' a Virgen há poder sobre natura. | 7' | 7' A|
Fremosos miragres móstra a Madre da fremosura... | |||
Stanza II | |||
7 | Aquest' a un cavaleiro conteceu que vassal' éra | 7' | 7' b|
8 | dun fi de rei, e por ele fazía jostiça féra, | 7' | 7' b|
9 | e que un açor mui bõo ũa vegada lle déra | 7' | 7' b|
10 | que fora dun cavaleiro natural d' Estremadura. | 7' | 7' A|
Fremosos miragres móstra a Madre da fremosura... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/352 | |||
Stanza III | |||
11 | Est' açor fillava garças e ãades e betouros | 7' | 7' b|
12 | e outras prijões muitas; e nen crischãos nen mouros | 7' | 7' b|
13 | atal açor non havían, e davan de séus tesouros | 7' | 7' b|
14 | muito por el que llo désse. Mas non havía ên cura | 7' | 7' A|
Stanza IV | |||
15 | o cavaleiro de dar-llo nen sól por haver vendê-lo; | 7' | 7' b|
16 | mais havía voontade d' ante séu sennor tragê-lo, | 7' | 7' b|
17 | porque mui mais d' outra cousa lle prazería d' havê-lo | 7' | 7' b|
18 | ante que o haver outre ou perdê-lo per ventura. | 7' | 7' A|
Fremosos miragres móstra a Madre da fremosura... | |||
Stanza V | |||
19 | E el con el cada día muit' a sa caça andava | 7' | 7' b|
20 | e quantas aves podía fillar, con ele fillava; | 7' | 7' b|
21 | pero foron ben dous anos que o açor non mudava, | 7' | 7' b|
22 | e o cavaleir' havía desto pesar e tristura. †CSM 352:22The word cavaleiro is commonly elided elsewhere, e.g. CSM 16:19, CSM 59:15; see the Concordance for more. | 7' | 7' A|
Fremosos miragres móstra a Madre da fremosura... | |||
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Stanza VI | |||
23 | E meteu muitos dinneiros en lle fazer meezinnas, | 7' | 7' b|
24 | que nulla ren non valvéron; pois no tempo quand' as vinnas | 7' | 7' b|
25 | vendimian, foi-se con ele aa Sennor das Reínnas | 7' | 7' b|
26 | a sa eigreja do Viso, que jaz en ũa altura. | 7' | 7' A|
Fremosos miragres móstra a Madre da fremosura... | |||
Stanza VII | |||
27 | E quando chegou a Touro houv' outro gran desconórto | 7' | 7' b|
28 | do açor, que non quería comer e tal come mórto | 7' | 7' b|
29 | éra, e o biqu' inchado muito e o cólo tórto, | 7' | 7' b|
30 | dizendo todos: “Mórt' éste se lle dous días atura.” | 7' | 7' A|
Fremosos miragres móstra a Madre da fremosura... | |||
Stanza VIII | |||
31 | O cavaleiro de cera fez lóg' ũa semellança | 7' | 7' b|
32 | do açor e foi con ela, havendo grand' esperança | 7' | 7' b|
33 | ena Virgen grorïosa e creendo sen dultança | 7' | 7' b|
34 | que séu açor lle daría viv' e são sen laidura. | 7' | 7' A|
Fremosos miragres móstra a Madre da fremosura... | |||
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Stanza IX | |||
35 | E foi-se lógo con ela quanto pod' aa eigreja | 7' | 7' b|
36 | da Virgen Santa María que é bẽeita e seja, | 7' | 7' b|
37 | que ll' amostrou essa noite mui gran mercee sobeja, | 7' | 7' b|
38 | Ca tornou o açor são e a el tolleu loucura. | 7' | 7' A|
Fremosos miragres móstra a Madre da fremosura... | |||
Stanza X | |||
39 | E demais fez-ll' outra cousa, que as penas que mudadas | 7' | 7' b|
40 | ante haver non podéra, houve-as lógo deitadas | 7' | 7' b|
41 | e meteu outras tan bõas e atán ben cooradas, | 7' | 7' b|
42 | que per ren non poderían taes pintar de pintura. | 7' | 7' A|
Fremosos miragres móstra a Madre da fremosura... | |||
Stanza XI | |||
43 | Esto fez Santa María, Madre do que formou suso | 7' | 7' b|
44 | os céos maravillosos e ar pos a térra juso, | 7' | 7' b|
45 | que miragres mui fremosos fez sempr', e há-o por uso, | 7' | 7' b|
46 | por nos fazer ben creentes e guardar-nos de loucura. | 7' | 7' A|
Fremosos miragres móstra a Madre da fremosura... | |||
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Footnotes
Line 22: | The word cavaleiro is commonly elided elsewhere, e.g. CSM 16:19, CSM 59:15; see the Concordance for more. |
Footnotes
E1: | This clef appears to be a correction in the manuscript: the remaining notes on the stave (one of which is surplus to requirements anyway) were written at the wrong pitch for the existing clef, so this one had to be inserted. However, there was no space after the decorated capital so it was squeezed in just before. |
E2: | [E] has an extra word E here, with a virga .on written above it. It's quite clear though from the metrical and musical structure that both are surplus to requirements, so I've dropped them. |
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 352 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/627small.htmlExternal link |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 352http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=352
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
7' | 7' 7' | 7' |
Stanzas
7' | 7' 7' | 7' 7' | 7' 7' | 7' |
Rhyme
AA / bbbAR | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X | XI | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | uɾa | |||||||||||
b | aɾdes | ɛɾa | ou̯ɾos | elo | aβa | iɲas | ɔɾto | anʦa | eʤa | adas | uzo |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
---|---|---|
Very slow | 50 | 21:45 |
Slow | 100 | 10:52 |
Medium | 150 | 7:15 |
Fast | 200 | 5:26 |
Very fast | 250 | 4:21 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 1088