Esta tricentésima e sesagésima quinta é como Santa María tirou de dulta un frade noviço que dizía que a alma non éra nada, no mõesteiro de Fontefría en Narbona.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | Ben tira Santa María pela sa gran pïedade | 7' | 7' A  |
2 | ao pecador de dulta e de maa torpidade. | 7' | 7' A  |
Stanza I | |||
3 | E sobr' aquest' un miragre óra contar-vos querría | 7' | 7' b  |
4 | que por un monje noviço mostrou a Virgen María, | 7' | 7' b  |
5 | que éra dun mõesteiro que chaman de Fontefría, | 7' | 7' b  |
6 | que é no arçobispado de Narbona a cidade. | 7' | 7' A  |
Ben tira Santa María pela sa gran pïedade... | |||
Stanza II | |||
7 | Este monje con loucura grande que ll' o démo dava, | 7' | 7' b  |
8 | sempre a noit' e o día en séu coraçôn dultava | 7' | 7' b  |
9 | que alma nada non éra senôn vento que passava | 7' | 7' b  |
10 | tóst' e que se desfazía come fum'; e en verdade | 7' | 7' A  |
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/365 | |||
Stanza III | |||
11 | tiínna de tod' en todo aquesto que assí éra. | 7' | 7' b  |
12 | Assí andava perdudo per sen que ll' o démo déra, | 7' | 7' b  |
13 | que o metía en dulta, e cuidava i mui féra- | 7' | 7' b  |
14 | mente a noit' e o día por súa gran neicidade. | 7' | 7' A  |
Ben tira Santa María pela sa gran pïedade... | |||
Stanza IV | |||
15 | E est' andava cuidando tanto, que disse sen falla | 7' | 7' b  |
16 | que na ôrdin non querría viver: “ca, si Déus me valla,” | 7' | 7' b  |
17 | diss' el, “pois qu' é esta alma atal como nemigalla, | 7' | 7' b  |
18 | quér' hoi mais andar viçoso e comprir mia voontade.” | 7' | 7' A  |
Ben tira Santa María pela sa gran pïedade... | |||
Stanza V | |||
19 | Ũa noit' assí jazendo, cuidou como se saísse | 7' | 7' b  |
20 | do mõesteir' e da ôrdin que o nengũu non visse; | 7' | 7' b  |
21 | vistiu-se lógu' e calçou-se, ca atá que non comprisse | 7' | 7' b  |
22 | séu cuido non folgaría. E por fazer tal maldade | 7' | 7' A  |
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/365 | |||
Stanza VI | |||
23 | pareceu-ll' a Glorïosa con d' ángeos gran companna | 7' | 7' b  |
24 | que levavan ũa alma dun póbre mans' e sen sanna | 7' | 7' b  |
25 | a céos, con claridade e alegría tamanna | 7' | 7' b  |
26 | que contar non sabería. la: “Estad', estade, E diss' e†CSM 365:26Compare CSM 45:34 and CSM 175:22, both with the exclamation “Estad' estade!”. | 7' | 7' A  |
Stanza VII | |||
27 | e verá aqueste monje que anda en gran loucura | 7' | 7' b  |
28 | en cuidar que non é nada a alma, ca da altura | 7' | 7' b  |
29 | deceu méu Fill' e pres mórte por ela fórt' e mui dura; | 7' | 7' b  |
30 | e quen non cree aquesto ment' e faz gran falsidade.” | 7' | 7' A  |
Ben tira Santa María pela sa gran pïedade... | |||
Stanza VIII | |||
31 | Quand' aquesto viu o monje, teve-se por mui culpado | 7' | 7' b  |
32 | e tornou-s' ao dormidoiro e foi mui léd' aficado †CSM 365:32Synaeresis in ao appears to be the only resolution here; cases are rare in this word, considering its frequency, but there are other examples in CSM 64:64 and 155:45. | 7' | 7' b  |
33 | daquela visôn que vira e de sa dulta tirado, | 7' | 7' b  |
34 | e viveu sempr' en sa orden con ben e con homildade. | 7' | 7' A  |
Ben tira Santa María pela sa gran pïedade... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/365 | |||
Footnotes
Like CSM 298, this cantiga has no music in the manuscripts.
Line 26: | Compare CSM 45:34 and CSM 175:22, both with the exclamation “Estad' estade!”. |
Line 32: | Synaeresis in ao appears to be the only resolution here; cases are rare in this word, considering its frequency, but there are other examples in CSM 64:64 and 155:45. |
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 365 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/651small.htmlExternal link |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 365http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=365
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
7' | 7' 7' | 7' |
Stanzas
7' | 7' 7' | 7' 7' | 7' 7' | 7' |
Rhyme
AA / bbbAR | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | |
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A | ade | ||||||||
b | i.a | aβa | ɛɾa | aʎa | ise | aɲa | uɾa | ado |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
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Very slow | 50 | 16:00 |
Slow | 100 | 8:00 |
Medium | 150 | 5:19 |
Fast | 200 | 4:00 |
Very fast | 250 | 3:12 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 800