Como Santa María de Vila-Sirga tirou un escudeiro de prijôn, que o tiínnan en Carrôn pera matar.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | Macar faz Santa María miragres dũa natura, | 7' | 7' A|
2 | muitas vezes i os cambia por mostrar sa apostura. | 7' | 7' A|
Stanza I | |||
3 | E daquest' un gran miragre demostrou ũa vegada | 7' | 7' b|
4 | a Virgen en Vila-Sirga, na sa eigreja honrrada, | 7' | 7' b|
5 | por un escudeiro preso que ena prijôn rogada | 7' | 7' b|
6 | a houve que o livrasse daquela prijôn tan dura. | 7' | 7' A|
Macar faz Santa María miragres dũa natura... | |||
Stanza II | |||
7 | Ca el en mui grandes férros e en cadẽas jazía | 7' | 7' b|
8 | pres' en Carrôn, ca fezéra por que a morrer devía; | 7' | 7' b|
9 | pero sempre jajũava días de Santa María, | 7' | 7' b|
10 | na sa mercee fïando, mui comprida de mesura. | 7' | 7' A|
Macar faz Santa María miragres dũa natura... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/301 | |||
Stanza III | |||
11 | Quando soube que julgado éra que lle déssen mórte, | 7' | 7' b|
12 | chorou muito dos séus ollos e fezo chanto mui fórte, | 7' | 7' b|
13 | dizend': “Ai, Santa María, tu que és lum' e conórte | 7' | 7' b|
14 | dos coitados, tu me guarda de tan gran malaventura | 7' | 7' A|
Stanza IV | |||
15 | que en tal prijôn non moira nen ar seja justiçado; | 7' | 7' b|
16 | mas ta mercee me valla e non cates méu pecado, | 7' | 7' b|
17 | e se t' algún pesar fige, que seja éu perdõado, | 7' | 7' b|
18 | e des hoi mais te prometo que me guarde de loucura.” | 7' | 7' A|
Macar faz Santa María miragres dũa natura... | |||
Stanza V | |||
19 | Des quand' aquest' houve dito, apareceu-ll' a Reínna | 7' | 7' b|
20 | dos céos con gran companna tiínna, d' ángeos que sigo †CSM 301:20In this line both ángeos and tiínna are obvious candidates for synaeresis, each word commonly being compressed elsewhere, but I have chosen the latter as it fits the rhythm of the music in [E] much more convincingly. | 7' | 7' b.on |
21 | e fillou-o pela mão e soltó-o muit' aginna | 7' | 7' b|
22 | dos férros, e disse lógo: “Sal desta prijôn escura.” | 7' | 7' A|
Macar faz Santa María miragres dũa natura... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/301 | |||
Stanza VI | |||
23 | E lógo se sentiu livre da prijôn o escudeiro | 7' | 7' b|
24 | u jazía, e aquesto foi ao sono primeiro, | 7' | 7' b|
25 | e achou-s' en Vila-Sirga, e foi ende ben certeiro | 7' | 7' b|
26 | que o fezéra a Virgen, cujo ben por sempr' atura. | 7' | 7' A|
Macar faz Santa María miragres dũa natura... | |||
Stanza VII | |||
27 | E quantos ena eigreja achou fezo ben certãos | 7' | 7' b|
28 | deste feito, pois lle viron tẽer os férros nas mãos | 7' | 7' b|
29 | ant' o altar a desóra, e todos séus nembros sãos; | 7' | 7' b|
30 | e porên loaron todos a Virgen santa e pura. | 7' | 7' A|
Macar faz Santa María miragres dũa natura... | |||
Footnotes
Line 20: | In this line both ángeos and tiínna are obvious candidates for synaeresis, each word commonly being compressed elsewhere, but I have chosen the latter as it fits the rhythm of the music in [E] much more convincingly. |
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 301 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/535small.htmlExternal link |
[F] | 82 |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 301http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=301
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
7' | 7' 7' | 7' |
Stanzas
7' | 7' 7' | 7' 7' | 7' 7' | 7' |
Rhyme
AA / bbbAR | I | II | III | IV | V | VI | VII | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | uɾa | |||||||
b | ada | i.a | ɔɾte | ado | iɲa | ei̯ɾo | aŋos |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
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Very slow | 50 | 14:04 |
Slow | 100 | 7:02 |
Medium | 150 | 4:41 |
Fast | 200 | 3:31 |
Very fast | 250 | 2:48 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 704