Como Santa María guareceu no Poi ũa mollér que éra sorda e muda.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | Se non loássemos por al a Sennor mui verdadeira †CSM 262:1As Mettmann points out in his footnotes, it is necessary to accentuate pór al here in order for the first hemistich to end in the required unstressed metrical syllable. | 7' | 7' A|
2 | devemos-la loar porque nos demóstra ên carreira. | 7' | 7' A|
Stanza I | |||
3 | E daquest' un gran miragre fezo a Virgen, que sól | 7' | 7 b|
4 | fazer outros grandes muitos por achegar nóssa pról;†CSM 262:4Elmes "fezer" here is a simple typographical error. | 7' | 7 b|
5 | mas eno Poi fez aquesto a mais fremosa que sól | 7' | 7 b|
6 | nen que toda-las estrelas, aquest' é cousa certeira. | 7' | 7' A|
Se non loássemos por al a Sennor mui verdadeira... | |||
Stanza II | |||
7 | Este logar é bispado, e eigreja nóbr' há i | 7' | 7 b|
8 | u tod' aquestes miragres faz ela, com' aprendí, | 7' | 7 b|
9 | e porende muitas gentes de todas partes van i; | 7' | 7 b|
10 | onde fez grand' ũa noite miragr' en esta maneira: | 7' | 7' A|
Se non loássemos por al a Sennor mui verdadeira... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/262 | |||
Stanza III | |||
11 | A hóra de madodinnos fezo a térra tremer | 7' | 7 b|
12 | con torvões e coriscos de todas partes caer, | 7' | 7 b|
13 | assí que todos fogiron, nono podendo sofrer, | 7' | 7 b|
14 | e desta guis' a eigreja ficou d' hómees senlleira. | 7' | 7' A|
Se non loássemos por al a Sennor mui verdadeira... | |||
Stanza IV | |||
15 | As pórtas e as fẽéstras serraron-se lógu' en par, | 7' | 7 b|
16 | e os santos e as santas começaron de cantar | 7' | 7 b|
17 | ant' a Virgen, que poséran ant' encima do altar, | 7' | 7 b|
18 | en bon son “Salve Regina”; e esta foi a primeira | 7' | 7' A|
Stanza V | |||
19 | vez que nunca foi cantada. Mas ũa mollér ficou, | 7' | 7 b|
20 | sord' e muda, na eigreja, que con medo se deitou | 7' | 7 b|
21 | tras lo altar, e viu lógo con séus ollos e falou, | 7' | 7 b|
22 | e ficou ben de séus nembros toda sãa e enteira. | 7' | 7' A|
Se non loássemos por al a Sennor mui verdadeira... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/262 | |||
Stanza VI | |||
23 | E como quér que falasse nas outras razões ben, | 7' | 7 b|
24 | “Salve Reínna” sabía dizer mellor d' outra ren | 7' | 7 b|
25 | toda mui compridamente, que ren non minguava ên, | 7' | 7 b|
26 | como lle mostrou a Virgen, que non houve companneira. | 7' | 7' A|
Se non loássemos por al a Sennor mui verdadeira... | |||
Stanza VII | |||
27 | En outro día as gentes vẽéron missa oír, | 7' | 7 b|
28 | e viron as pórtas clusas e quiséronas abrir, | 7' | 7 b|
29 | mas non podéron; e lógo fillaron-s' a repentir | 7' | 7 b|
30 | de séus pecados, e foi-lles entôn a Virgen porteira. | 7' | 7' A|
Se non loássemos por al a Sennor mui verdadeira... | |||
Stanza VIII | |||
31 | E pois foron na eigreja, lógo a mollér saiu | 7' | 7 b|
32 | detrás lo altar u éra, e contou-lles como viu | 7' | 7 b|
33 | a Virgen Santa María com' a todos oiu e | 7' | 7 b|
34 | ben cantar “Salve Regina.” E mais gente que en feira | 7' | 7' A|
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Stanza IX | |||
35 | foi lóg' alí ajuntada, que todos en mui bon son | 7' | 7 b|
36 | cantaron “Salve Regina”, chorando de coraçôn. | 7' | 7 b|
37 | E des alí adeante estabiliron que non | 7' | 7 b|
38 | albergasse na eigreja leigo nen leiga nen freira. | 7' | 7' A|
Se non loássemos por al a Sennor mui verdadeira... | |||
Stanza X | |||
39 | E porend' esto creede, e non creades end' al | 7' | 7 b|
40 | que por outros trobadores mostrasse tan gran sinal | 7' | 7 b|
41 | a Virgen Santa María, que a muitos val; senôn por†CSM 262:41Synalepha in porque a is awkward musically, as the combined metrical syllable falls on a single short note. Elision to porqu' a is best avoided though, since the elision of que to qu' is very rare in general despite the extremely high frequency of the word, and it seems never to occur before the vowel a. See also CSM 312:45. | 7' | 7 b.o |
42 | e se faz grandes miragres, esto ll' é cousa ligeira. | 7' | 7' A|
Se non loássemos por al a Sennor mui verdadeira... | |||
Footnotes
Line 1: | As Mettmann points out in his footnotes, it is necessary to accentuate pór al here in order for the first hemistich to end in the required unstressed metrical syllable. |
Line 4: | Elmes "fezer" here is a simple typographical error. |
Line 41: | Synalepha in porque a is awkward musically, as the combined metrical syllable falls on a single short note. Elision to porqu' a is best avoided though, since the elision of que to qu' is very rare in general despite the extremely high frequency of the word, and it seems never to occur before the vowel a. See also CSM 312:45. |
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 262 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/470small.htmlExternal link |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 262http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=262
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
7' | 7' 7' | 7' |
Stanzas
7' | 7 7' | 7 7' | 7 7' | 7' |
Rhyme
AA / bbbAR | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X | |
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A | ei̯ɾa | ||||||||||
b | ɔl | i | eɾ | aɾ | ou̯ | eŋ | iɾ | iu̯ | oŋ | al |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
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Very slow | 50 | 19:14 |
Slow | 100 | 9:37 |
Medium | 150 | 6:24 |
Fast | 200 | 4:48 |
Very fast | 250 | 3:50 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 962