Esta é do que tiraron os ollos, que sãou Santa María de Salas e viu ben.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | Non vos é gran maravilla de lum' ao cégo dar | 7' | 7 A|
2 | a que con Déus, que é lume, sé no céo par a par. | 7' | 7 A|
Stanza I | |||
3 | Ca pois ela enos céos sé con Déus e sa Madr' é, | 7' | 7 b|
4 | da graça que del recebe mui guisad' é que nos dé; | 7' | 7 b|
5 | porên dar lum' ao cégo rafece ll' é, a la fé; | 7' | 7 b|
6 | e desto un gran miragre vos quér' éu óra contar. | 7' | 7 A|
Non vos é gran maravilla de lum' ao cégo dar... | |||
Stanza II | |||
7 | En Aragôn foi un hóme bõo e que grand' amor | 7' | 7 b|
8 | aa Virgen sempr' havía, outrossí a séu sennor | 7' | 7 b|
9 | servía mui lealmente; mas un falsso mezcrador | 7' | 7 b|
10 | atant' andou revolvendo, que o foi con el mezcrar. | 7' | 7 A|
Non vos é gran maravilla de lum' ao cégo dar... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/177 | |||
Stanza III | |||
11 | Tanto lle disse mal dele e tan fórte o mezcrou, | 7' | 7 b|
12 | que o sennor, con gran sanna, verdade non preguntou, | 7' | 7 b|
13 | mai-los ollos da cabeça ambos tirar-llos mandou, | 7' | 7 b|
14 | cuidando que del por esto non se podía vengar. | 7' | 7 A|
Non vos é gran maravilla de lum' ao cégo dar... | |||
Stanza IV | |||
15 | E pois ll' os ollos tiraron, aquel bon hóme, que fez? | 7' | 7 b|
16 | Pidiu-os; e pois llos déron, aa Reínna de prez | 7' | 7 b|
17 | s' acomendou e mandou-se lógo levar dessa vez | 7' | 7 b|
18 | a cas dun celorgïão, e começou-ll' a rogar | 7' | 7 A|
Stanza V | |||
19 | que lle séus ollos tornasse, ca ben fïava por Déus | 7' | 7 b|
20 | e pola Virgen, sa Madre, que sempr' acórr' aos séus. | 7' | 7 b|
21 | Diss' ele: “Ca éu ben cuido veer destes méus, aínda †CSM 177:21Synaeresis is very common in forms of the verb veer. | 7' | 7 b.on |
22 | se esto que me sacaron podedes dentro tornar.” | 7' | 7 A|
Non vos é gran maravilla de lum' ao cégo dar... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/177 | |||
Stanza VI | |||
23 | Entôn o celorgïão tornou-llos, e lógu' entôn | 7' | 7 b|
24 | el se volveu contra Salas, rogando de coraçôn | 7' | 7 b|
25 | a Virgen Santa María que o sãasse e non | 7' | 7 b|
26 | catass' aos séus pecados. E ela o fez sãar | 7' | 7 A|
Stanza VII | |||
27 | lógo, que non parecía du llos tiraran sinal, | 7' | 7 b|
28 | ante cuidavan ben todos que non houvéra ên mal. | 7' | 7 b|
29 | Porên loaron a Virgen que aos séus nunca fal, | 7' | 7 b|
30 | e el omagen de cera pos lóg' ant' o séu altar. | 7' | 7 A|
Non vos é gran maravilla de lum' ao cégo dar... | |||
Footnotes
Line 21: | Synaeresis is very common in forms of the verb veer. |
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 177 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/330small.htmlExternal link |
[T] | 177 |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 177http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=177
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
7' | 7 7' | 7 |
Stanzas
7' | 7 7' | 7 7' | 7 7' | 7 |
Rhyme
AA / bbbAR | I | II | III | IV | V | VI | VII | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | aɾ | |||||||
b | ɛ | oɾ | ou̯ | eʣ | ɛu̯s | oŋ | al |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
---|---|---|
Very slow | 50 | 13:11 |
Slow | 100 | 6:35 |
Medium | 150 | 4:24 |
Fast | 200 | 3:17 |
Very fast | 250 | 2:38 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 660