Como Santa María guardou de mórte un hóme bõo en Prazença dun touro que vẽéra polo matar.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | Con razôn é d' haveren gran pavor | 10 A | |
2 | as bestias da Madre daquel Sennor | 10 A | |
3 | que sobre todas cousas há poder. | 10 B | |
Stanza I | |||
4 | E dest' un gran miragre foi mostrar | 10 c | |
5 | Santa María, a Virgen sen par, | 10 c | |
6 | en Prazença, per com' oí contar | 10 c | |
7 | a hómees, bõos e de creer. | 10 B | |
Con razôn é d' haveren gran pavor... | |||
Stanza II | |||
8 | E retraen este miragr' assí: | 10 c | |
9 | que un hóme bõo morava i | 10 c | |
10 | que esta Sennor, com' éu aprendí, | 10 c | |
11 | sabía mui mais d' al ren ben querer. | 10 B | |
Con razôn é d' haveren gran pavor... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/144 | |||
Stanza III | |||
12 | E quen quér que lle vẽésse pedir | 10 c | |
13 | algo por ela, lógo sen falir | 10 c | |
14 | llo dava sen delongar nen mentir, | 10 c | |
15 | ca non quería per ren falecer. | 10 B | |
Con razôn é d' haveren gran pavor... | |||
Stanza IV | |||
16 | E jajũava sas vigías ben | 10 c | |
17 | e de sas hóras non leixava ren | 10 c | |
18 | que non oísse, ca todo séu sen | 10 c | |
19 | éra como lle fezésse prazer. | 10 B | |
Con razôn é d' haveren gran pavor... | |||
Stanza V | |||
20 | Ond' un cavaleiro ben d' i casou | 10 c | |
21 | da vila, e touros trager mandou, | 10 c | |
22 | pera sas vodas; e un apartou | 10 c | |
23 | deles, chus bravo, que mandou correr | 10 B | |
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/144 | |||
Stanza VI | |||
24 | en ũa praça grande que i há | 10 c | |
25 | ant' a casa do que vos dixe ja | 10 c | |
26 | hóme bõo. Mas ele d' ir alá | 10 c | |
27 | non se pagava nen de o veer. | 10 B | |
Con razôn é d' haveren gran pavor... | |||
Stanza VII | |||
28 | Mas aquest' hóme un compadre séu | 10 c | |
29 | crérig' havía, per nome Matéu, | 10 c | |
30 | que envïou por el, com' aprix éu, | 10 c | |
31 | por cousas que lle quería dizer. | 10 B | |
Con razôn é d' haveren gran pavor... | |||
Stanza VIII | |||
32 | E el saiu por ir alá entôn; | 10 c | |
33 | e o touro leixou-s' ir de randôn | 10 c | |
34 | a ele polo ferir mui felôn, | 10 c | |
35 | por ll' os córnos pelas cóstas meter. | 10 B | |
Con razôn é d' haveren gran pavor... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/144 | |||
Stanza IX | |||
36 | E o crérigo, quand' aquesto viu | 10 c | |
37 | dũa fẽéstra, mercee pediu | 10 c | |
38 | a Santa María, e non faliu | 10 c | |
39 | por el, ca lógo lle vẽo valer. | 10 B | |
Con razôn é d' haveren gran pavor... | |||
Stanza X | |||
40 | E en atal guisa o acorreu | 10 c | |
41 | que o touro lógu' en térra caeu | 10 c | |
42 | e todo-los quatro pées tendeu, | 10 c | |
43 | assí como se quisésse morrer. | 10 B | |
Con razôn é d' haveren gran pavor... | |||
Stanza XI | |||
44 | E jouv' assí daquesta guisa tal | 10 c | |
45 | atá que o hóme foi no portal | 10 c | |
46 | de cas séu compadr', a que non foi mal | 10 c | |
47 | con el e foi-o na casa coller. | 10 B | |
Con razôn é d' haveren gran pavor... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/144 | |||
Stanza XII | |||
48 | E o touro s' ergeu e dessa vez | 10 c | |
49 | nunca depois a null' hóme mal fez | 10 c | |
50 | pola vertude da Sennor de prez, | 10 c | |
51 | que aos séus non leixa mal prender. | 10 B | |
Con razôn é d' haveren gran pavor... | |||
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 144 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/281small.htmlExternal link |
[T] | 144 |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 144http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=144
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
10 10 10 |
Stanzas
10 10 10 10 |
Rhyme
AAB / cccBR | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X | XI | XII | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | oɾ | ||||||||||||
B | eɾ | ||||||||||||
c | aɾ | i | iɾ | eŋ | ou̯ | a | ɛu̯ | oŋ | iu̯ | eu̯ | al | eʣ |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
---|---|---|
Very slow | 50 | 17:23 |
Slow | 100 | 8:41 |
Medium | 150 | 5:47 |
Fast | 200 | 4:20 |
Very fast | 250 | 3:28 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 870