Como Santa María guareceu ao que xe lle torcera a boca porque descreera en ela.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | Fól é o que cuida que non podería | 11' A | |
2 | fazê-lo que quisésse Santa María. | 11' A | |
Stanza I | |||
3 | Dest' un miragre vos direi que avẽo | 11' b | |
4 | en Seixons, ond' un livro há todo chẽo | 11' b | |
5 | de miragres ben d' i, ca d' allur non vẽo, | 11' b | |
6 | que a Madre de Déus móstra noit' e día. | 11' A | |
Fól é o que cuida que non podería... | |||
Stanza II | |||
7 | En aquel mõesteir' há ũa çapata | 11' b | |
8 | que foi da Virgen por que o mundo cata, | 11' b | |
9 | por que diss' un vilão de gran barata | 11' b | |
10 | que aquesto per ren ele non creía. | 11' A | |
Fól é o que cuida que non podería... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/61 | |||
Stanza III | |||
11 | Diss' el: “Ca de o creer non é guisada | 11' b | |
12 | cousa; pois que tan gran sazôn é passada, | 11' b | |
13 | de seer a çapata tan ben guardada | 11' b | |
14 | que ja podre non foss', esto non sería.” | 11' A | |
Fól é o que cuida que non podería... | |||
Stanza IV | |||
15 | Esto dizend' ía per ũa carreira | 11' b | |
16 | ele e outros quatro a ũa feira; | 11' b | |
17 | e torceu-xe-ll' a boca en tal maneira | 11' b | |
18 | que quen quér que o visse espantar-s-ía. | 11' A | |
Fól é o que cuida que non podería... | |||
Stanza V | |||
19 | E tal door havía que ben cuidava | 11' b | |
20 | que ll' os ollos fóra da tésta deitava, | 11' b | |
21 | e con esta coita lógo se tornava | 11' b | |
22 | u a çapata éra en romaría. | 11' A | |
Fól é o que cuida que non podería... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/61 | |||
Stanza VI | |||
23 | E lógo que chegou deitou-se tendudo | 11' b | |
24 | ant' o altar en térra como perdudo, | 11' b | |
25 | repentindo-se de que for' atrevudo | 11' b | |
26 | en sól ousar dizer atán gran folía. | 11' A | |
Fól é o que cuida que non podería... | |||
Stanza VII | |||
27 | Entôn a abadessa do mõesteiro | 11' b | |
28 | lle trouxe a çapata por séu fazfeiro | 11' b | |
29 | pelo rostro, e tornou-llo tan enteiro | 11' b | |
30 | e tan são ben como xo ant' havía. | 11' A | |
Fól é o que cuida que non podería... | |||
Stanza VIII | |||
31 | Poi-lo vilão se sentiu ben guarido, | 11' b | |
32 | do sennor de que éra foi espedido, | 11' b | |
33 | e ao mõesteiro lógo vĩido | 11' b | |
34 | foi, e dalí sergent' é pois todavía. | 11' A | |
Fól é o que cuida que non podería... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/61 | |||
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 61 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/156small.htmlExternal link |
[T] | 61 | |
[To] | 47 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/To/bob046small.gifExternal link |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 61http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=61
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
11' 11' |
Stanzas
11' 11' 11' 11' |
Rhyme
AA / bbbAR | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | i.a | ||||||||
b | eŋo | ata | ada | ei̯ɾa | aβa | udo | ei̯ɾo | ido |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
---|---|---|
Very slow | 50 | 12:00 |
Slow | 100 | 6:00 |
Medium | 150 | 4:00 |
Fast | 200 | 3:00 |
Very fast | 250 | 2:23 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 600