Esta é como o cavaleiro que perdera séu açor foi-o pedir a Santa María de Salas; e estando na eigreja posou-lle na mão.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | Quen fïar na Madre do Salvador | 10 A | |
2 | non perderá ren de quanto séu for. | 10 A | |
Stanza I | |||
3 | Quen fïar en ela de coraçôn, | 10 b | |
4 | averrá-lle com' a un ifançôn | 10 b | |
5 | avẽo eno reino d' Aragôn, | 10 b | |
6 | que perdeu a caça un séu açor, | 10 A | |
Stanza II | |||
7 | que grand' e mui fremos' éra, e ren | 10 b | |
8 | non achava que non fillasse ben | 10 b | |
9 | de qual prijôn açor fillar convên, | 10 b | |
10 | d' ave pequena tro ena maior. | 10 A | |
Quen fïar na Madre do Salvador... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/44 | |||
Stanza III | |||
11 | E daquest' o ifançôn gran pesar | 10 b | |
12 | havía de que o non pod' achar, | 10 b | |
13 | e porende o fez apregõar | 10 b | |
14 | pela térra toda en derredor. | 10 A | |
Quen fïar na Madre do Salvador... | |||
Stanza IV | |||
15 | E pois que por esto nono achou, | 10 b | |
16 | pera Salas séu caminno fillou | 10 b | |
17 | e de cera semellança levou | 10 b | |
18 | de sa av', e diss' assí: “Ai, Sennor | 10 A | |
Stanza V | |||
19 | Santa María, éu venno a ti | 10 b | |
20 | con coita de méu açor que perdí, | 10 b | |
21 | que mio cobres; e tu fas-lo assí, | 10 b | |
22 | e haver-m-ás sempre por servidor. | 10 A | |
Quen fïar na Madre do Salvador... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/44 | |||
Stanza VI | |||
23 | E demais esta cera ti darei | 10 b | |
24 | en sa figura, e sempr' andarei | 10 b | |
25 | pregõando téu nome e direi | 10 b | |
26 | como dos Santos tu és la mellor.” | 10 A | |
Quen fïar na Madre do Salvador... | |||
Stanza VII | |||
27 | Pois esto disse, missa foi oír | 10 b | |
28 | mui cantada; mas ante que partir | 10 b | |
29 | s' ên quisésse, fez-ll' o açor vĩir | 10 b | |
30 | Santa María, ond' houv' el sabor. | 10 A | |
Quen fïar na Madre do Salvador... | |||
Stanza VIII | |||
31 | E que houvéss' end' el maior prazer, | 10 b | |
32 | fez-ll' o açor ena mão decer, | 10 b | |
33 | come se houvésse lóg' a prender | 10 b | |
34 | caça con el como faz caçador. | 10 A | |
Quen fïar na Madre do Salvador... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/44 | |||
Stanza IX | |||
35 | E el entôn muit' a Madre de Déus | 10 b | |
36 | loou, e chorando dos ollos séus, | 10 b | |
37 | dizend': “Ai, Sennor, tantos son os téus | 10 b | |
38 | bẽes que fazes a quen hás amor!” | 10 A | |
Quen fïar na Madre do Salvador... | |||
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 44 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/128small.htmlExternal link |
[T] | 44 | |
[To] | 58 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/To/bob055small.gifExternal link |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 44http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=44
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
10 10 |
Stanzas
10 10 10 10 |
Rhyme
AA / bbbAR | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | oɾ | |||||||||
b | oŋ | eŋ | aɾ | ou̯ | i | ei̯ | iɾ | eɾ | ɛu̯s |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
---|---|---|
Very slow | 50 | 11:11 |
Slow | 100 | 5:35 |
Medium | 150 | 3:44 |
Fast | 200 | 2:47 |
Very fast | 250 | 2:14 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 560