Line | Refrain | Metrics | |
1 | Os séte dões que dá | 7 A | |
2 | Déus, a sa Madr' os déu ja. | 7 A | |
Stanza I | |||
3 | E daquestes séte dões vos quér' óra departir | 7' | 7 b|
4 | como os déu a sa Madre, por que quantos lo oír | 7' | 7 b|
5 | foren punnen en serví-la e se guarden de falir, | 7' | 7 b|
6 | por que sa mercee hajan; ca bẽeit' é quena há. | 7' | 7 A|
Os séte dões que dá... | |||
Stanza II | |||
7 | O primeiro destes séte dões é pera saber | 7' | 7 b|
8 | todo ben compridamente, por fazer a Déus prazer; | 7' | 7 b|
9 | aqueste Santa María houv' en si, por que prender | 7' | 7 b|
10 | vẽo Déus en ela carne, con que nos pois julgará. | 7' | 7 A|
Os séte dões que dá... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/418 | |||
Stanza III | |||
11 | D' entendemento mui grande, este o segundo é; | 7' | 7 b|
12 | aqueste Santa María houv' en si, per bõa fé, | 7' | 7 b|
13 | por que fez dela sa Madre Déus, e cabo dele sé | 7' | 7 b|
14 | nos céos, onde sa graça envía a nós acá. | 7' | 7 A|
Os séte dões que dá... | |||
Stanza IV | |||
15 | O terceiro de consello ést', e con mui gran razôn | 7' | 7 b|
16 | o houve Santa María; porque quantas óra son | 7' | 7 b|
17 | molléres nen foron ante non houvéron bẽeiciôn | 7' | 7 b|
18 | de Déus com' aquesta houve, nen outra non haverá. | 7' | 7 A|
Os séte dões que dá... | |||
Stanza V | |||
19 | O quarto é fortaleza; e aquesta houv' en si | 7' | 7 b|
20 | tan grande, per que o démo perdeu séu poder dalí | 7' | 7 b|
21 | u Déus en ela pres carne e foi hóme, ca des i | 7' | 7 b|
22 | foi britad' e mal apreso, e ja mais non cobrará. | 7' | 7 A|
Os séte dões que dá... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/418 | |||
Stanza VI | |||
23 | O quinto don é cïente, que houve grand' e bon sen | 7' | 7 b|
24 | a Virgen Santa María, que a fez responder ben | 7' | 7 b|
25 | quando ll' o ángeo disse que do que todo mantên | 7' | 7 b|
26 | sería Madr', e diss' ela: “Por sérva me achará.” | 7' | 7 A|
Os séte dões que dá... | |||
Stanza VII | |||
27 | O sésto don pïadade é que houv' e há de pran | 7' | 7 b|
28 | a quantos nas grandes coitas a chaman e chamarán; | 7' | 7 b|
29 | e porên Santa María os pecadores la han | 7' | 7 b|
30 | ante Déus por avogada, e por sempr' assí será. | 7' | 7 A|
Os séte dões que dá... | |||
Stanza VIII | |||
31 | O séptimo destes dões é haver de Déus temor; | 7' | 7 b|
32 | aquest' houv a Grorïosa, pero sempre con amor; | 7' | 7 b|
33 | e por aquesto foi ela Madre de Nóstro Sennor | 7' | 7 b|
34 | Jesú-Cristo, Déus e hóme, que por sempre regnará.†CSM 418:34The words regnará here and regno in line 38 are scribal Latinisms. Pronouncing them as reinará and reino would perhaps be more natural when singing. | 7' | 7 A|
Os séte dões que dá... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/418 | |||
Stanza IX | |||
35 | Onde por aquestes séte dões lle devemos dar | 7' | 7 b|
36 | loores e ar rogar-lle que nos faça perdõar | 7' | 7 b|
37 | a séu Fillo os pecados, e que nos guarde d' errar, | 7' | 7 b|
38 | de guisa que no séu regno vivamos con el alá.†CSM 418:38For regno see line 34. | 7' | 7 A|
Os séte dões que dá... | |||
Footnotes
This cantiga has no epigraph.
Line 34: | The words regnará here and regno in line 38 are scribal Latinisms. Pronouncing them as reinará and reino would perhaps be more natural when singing. |
Line 38: | For regno see line 34. |
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | FSM 8 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/014small.htmlExternal link |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 418http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=418
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
7 7 |
Stanzas
7' | 7 7' | 7 7' | 7 7' | 7 |
Rhyme
AA / bbbAR | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | a | |||||||||
b | iɾ | eɾ | ɛ | oŋ | i | eŋ | aŋ | oɾ | aɾ |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
---|---|---|
Very slow | 50 | 13:35 |
Slow | 100 | 6:47 |
Medium | 150 | 4:31 |
Fast | 200 | 3:23 |
Very fast | 250 | 2:43 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 680