Como Santa María do Pórto corregeu ũa moça contreita dos nembros que levaron alá en romaría.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | Como pód' a Grorïosa os mórtos fazer viver, | 7' | 7 A|
2 | ben outrossí pód' os nembros dos contreitos correger. | 7' | 7 A|
Stanza I | |||
3 | Desto direi un miragre que eno gran Pórto fez, | 7' | 7 b|
4 | que é séu desta Reínna glorïosa de gran prez, | 7' | 7 b|
5 | a ũa moça que vẽo i contreita de Xerez, | 7' | 7 b|
6 | que bẽes assí nacera, según que oí dizer. | 7' | 7 A|
Como pód' a Grorïosa os mórtos fazer viver... | |||
Stanza II | |||
7 | E esta en tal maneira os pées tórtos assí | 7' | 7 b|
8 | havía: o qu' é deante, atrás, com' éu aprendí, †CSM 391:8The semantic distinction between adeante and deante in the Cantigas is vague at best, so I have substituted the latter word here in order to fix the surplus metrical syllable. Compare CSM 108:61 Que o rostro lle tornar fez Deus o deant' atras. | 7' | 7 b|
9 | tragía. Porên séu padre en romaría alí | 7' | 7 b|
10 | a troux' e teve noveas por daquel mal guarecer. | 7' | 7 A|
Como pód' a Grorïosa os mórtos fazer viver... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/391 | |||
Stanza III | |||
11 | Ond' avẽo ũa noite que gran door a fillou | 7' | 7 b|
12 | aos pées en dormindo, e tan tóste despertou; | 7' | 7 b|
13 | e a door foi tan grande, e tan fórte braadou, | 7' | 7 b|
14 | come se ferida fosse ou que cuidass' a morrer. | 7' | 7 A|
Como pód' a Grorïosa os mórtos fazer viver... | |||
Stanza IV | |||
15 | E séu padre, que jazía cabo dela, preguntar | 7' | 7 b|
16 | lle foi por que braadara; diss' ela: “Porque britar | 7' | 7 b|
17 | me foi os pées a Virgen e tornou-s' a séu altar, | 7' | 7 b|
18 | e houve door tan grande qual nunca cuidei haver.” | 7' | 7 A|
Como pód' a Grorïosa os mórtos fazer viver... | |||
Stanza V | |||
19 | Lógo foron ajuntados quantos i éran entôn, | 7' | 7 b|
20 | e os pées lle cataron e víronos de feiçôn | 7' | 7 b|
21 | que os a tẽer devía, e tan ben sãos que non | 7' | 7 b|
22 | podían mellor seê-lo. E porende bẽeizer | 7' | 7 A|
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/391 | |||
Stanza VI | |||
23 | se fillaron a Reínna que taes miragres faz, | 7' | 7 b|
24 | e cada ũu chorando poso en térra sa faz, | 7' | 7 b|
25 | dizendo: “Bẽeita sejas, ca toda mesura jaz | 7' | 7 b|
26 | en ti e toda mercee pora nos sempr' acorrer. | 7' | 7 A|
Como pód' a Grorïosa os mórtos fazer viver... | |||
Stanza VII | |||
27 | Onde te damos loores com' a tan bõa Sennor | 7' | 7 b|
28 | que perdõas os pecados e sãas toda door; | 7' | 7 b|
29 | e porende te rogamos que, se ta mercee for, | 7' | 7 b|
30 | que no santo paraíso nos faças tigo caber.” | 7' | 7 A|
Como pód' a Grorïosa os mórtos fazer viver... | |||
Footnotes
Line 8: | The semantic distinction between adeante and deante in the Cantigas is vague at best, so I have substituted the latter word here in order to fix the surplus metrical syllable. Compare CSM 108:61 Que o rostro lle tornar fez Deus o deant' atras. |
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 391 |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 391http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=391
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
7' | 7 7' | 7 |
Stanzas
7' | 7 7' | 7 7' | 7 7' | 7 |
Rhyme
AA / bbbAR | I | II | III | IV | V | VI | VII | |
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A | eɾ | |||||||
b | eʣ | i | ou̯ | aɾ | oŋ | aʣ | oɾ |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
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Very slow | 50 | 13:11 |
Slow | 100 | 6:35 |
Medium | 150 | 4:24 |
Fast | 200 | 3:17 |
Very fast | 250 | 2:38 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 660