Como Santa María do Pórto guareceu un fillo de maestre Pedro de Marsella.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | A que pera paraíso irmos nos móstra caminnos, | 7' | 7' A|
2 | poder há de sãar véllos e mancebos e meninnos. | 7' | 7' A|
Stanza I | |||
3 | Poder há de sãar véllo se é tal que o merece, | 7' | 7' b|
4 | e outro tal o mancebo se faz bõa mancebece, | 7' | 7' b|
5 | outrosí ao meninno se algún mal lle contece, | 7' | 7' b|
6 | quand' han sas enfermidades seendo mui pequeninnos. | 7' | 7' A|
A que pera paraíso irmos nos móstra caminnos... | |||
Stanza II | |||
7 | E daquesto en Sevilla mostrou miragre mui grande | 7' | 7' b|
8 | a Virgen Santa María, que róg' a séu Fill' e mande | 7' | 7' b|
9 | que polos nóssos pecados mui sannudo non nos ande, | 7' | 7' b|
10 | mas que do séu paraíso nos queira fazer vezinnos. | 7' | 7' A|
A que pera paraíso irmos nos móstra caminnos... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/389 | |||
Stanza III | |||
11 | Este miragre foi feito en Sevilla na cibdade | 7' | 7' b|
12 | por un meninno que éra doent' en verdade, mui mal | 7' | 7' b|
13 | fillo de Maestre Pedro de Marsella, que abade | 7' | 7' b|
14 | foi ja e tornou-se leigo; e dous fillos fremosinnos | 7' | 7' A|
Stanza IV | |||
15 | de sa mollér el havía, que mui mais ca si amava. | 7' | 7' b|
16 | E o mẽor foi enfermo; ond' a el muito pesava, | 7' | 7' b|
17 | de tan grand' enfermidade juïgava que por mórto o †CSM 389:17Compare the variant form julgava in CSM 245:30, and the related word juïgado with synaeresis in CSM 369:14. | 7' | 7' b.o |
18 | el e sa madr', e con coita del chamavan-se mesquinnos. | 7' | 7' A|
A que pera paraíso irmos nos móstra caminnos... | |||
Stanza V | |||
19 | E con gran coita sobeja que a madre del havía | 7' | 7' b|
20 | comendó-o ao Pórto que é de Santa María, | 7' | 7' b|
21 | dizendo que se vivesse, que lógo en romaría | 7' | 7' b|
22 | a sa casa o levasse, cïas e cominnos e espé†CSM 389:22The word espécïas normally has four syllables and antepenultimate stress, but synaeresis between the final two unstressed vowels (matching the modern pronunciation) seems the most natural way to resolve the extra syllable here. Compare hóstïa in CSM 251:76. | 7' | 7' A.o |
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/389 | |||
Stanza VI | |||
23 | con el alá ofrecessen; ca non tiínnan dinneiros | 7' | 7' b|
24 | que partir de si podéssen, nen ovellas nen carneiros | 7' | 7' b|
25 | dos séus dar non i querían, ca os santos son arteiros; | 7' | 7' b|
26 | mais dar-ll-ía dous capões ou ben léu dous ansarinnos. | 7' | 7' A|
A que pera paraíso irmos nos móstra caminnos... | |||
Stanza VII | |||
27 | E tal promessa com' esta, como quér que pequeninna | 7' | 7' b|
28 | foss', assí proug' aa Virgen, que dos céos é Reínna; | 7' | 7' b|
29 | fez que o moço pedisse de comer, e foi aginna | 7' | 7' b|
30 | guarid' e trebellou lógo conos outros mocelinnos. | 7' | 7' A|
A que pera paraíso irmos nos móstra caminnos... | |||
Stanza VIII | |||
31 | Quand' esto Maestre Pedro viu, desta guisa loores | 7' | 7' b|
32 | déu lóg' aa Grorïosa; ca fez fillar dos maiores | 7' | 7' b|
33 | dous capões que crïava, que fez assar, e sabores | 7' | 7' b|
34 | fillou mui grand' en comê-los e en bever bõos vinnos. | 7' | 7' A|
A que pera paraíso irmos nos móstra caminnos... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/389 | |||
Footnotes
Line 17: | Compare the variant form julgava in CSM 245:30, and the related word juïgado with synaeresis in CSM 369:14. |
Line 22: | The word espécïas normally has four syllables and antepenultimate stress, but synaeresis between the final two unstressed vowels (matching the modern pronunciation) seems the most natural way to resolve the extra syllable here. Compare hóstïa in CSM 251:76. |
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 389 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/696small.htmlExternal link |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 389http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=389
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
7' | 7' 7' | 7' |
Stanzas
7' | 7' 7' | 7' 7' | 7' 7' | 7' |
Rhyme
AA / bbbAR | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | |
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A | iɲos | ||||||||
b | eʦe | ande | ade | aβa | i.a | ei̯ɾos | iɲa | oɾes |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
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Very slow | 50 | 16:00 |
Slow | 100 | 8:00 |
Medium | 150 | 5:19 |
Fast | 200 | 4:00 |
Very fast | 250 | 3:12 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 800