Como Santa María guardou un fillo dun hóme bõo que non morresse quando caeu o cavalo sobr' el.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | Tan gran poder há a Virgen aos da térra guardar | 7' | 7 A|
2 | de mal, come aos outros que nunca passaron mar. | 7' | 7 A|
Stanza I | |||
3 | E daquest' un gran miragre direi, onde devoçôn | 7' | 7 b|
4 | haveredes poi-l' oírdes, un barôn que conteu a †CSM 337:4Mettmann ũu; [F] un; [E] ũu. | 7' | 7 b|
5 | que a Ultramar quería ir, e foi i en vijôn | 7' | 7 b|
6 | e vira i muitas cousas, mais fôrono espertar. | 7' | 7 A|
Tan gran poder há a Virgen aos da térra guardar... | |||
Stanza II | |||
7 | E colleu tal antollança polo fazer entender, | 7' | 7 b|
8 | que con todos contendía; e macar ll' ían dizer | 7' | 7 b|
9 | que ên ben se soltaría, non llo quería creer, | 7' | 7 b|
10 | ant' ía travar en muitos, e dos panos lles tirar, | 7' | 7 A|
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/337 | |||
Stanza III | |||
11 | assí que lle-los tollía, segundo que aprendí. | 7' | 7 b|
12 | E esta door havía tan fórte, creed' a mi, | 7' | 7 b|
13 | que toda ren que achasse entôn a redor de si | 7' | 7 b|
14 | travava dela de grado, e depois a braadar | 7' | 7 A|
Stanza IV | |||
15 | se fillava mui de rijo, segundo aprendí éu. | 7' | 7 b|
16 | E este barôn havía un meninno fillo séu | 7' | 7 b|
17 | que mui mais ca si amava; porend' un día lle déu | 7' | 7 b|
18 | un séu caval' en que fosse, polo mais apessõar. | 7' | 7 A|
Tan gran poder há a Virgen aos da térra guardar... | |||
Stanza V | |||
19 | E ind' en aquel cavalo, houv' assí de contecer | 7' | 7 b|
20 | que dũa muit' alta ponte foi o meninno caer | 7' | 7 b|
21 | e o cavalo con ele, e houvéron de morrer. | 7' | 7 b|
22 | Mais o padr' abriu a boca e a Virgen foi chamar, | 7' | 7 A|
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/337 | |||
Stanza VI | |||
23 | dizend' a mui grandes vózes: “Val-me, Reínna Sennor.” | 7' | 7 b|
24 | Entôn a Virgen bẽeita, que séu Fillo Salvador | 7' | 7 b|
25 | tiínna ontre séus braços, houve da vóz tal pavor | 7' | 7 b|
26 | como quando Rei Herodes lle quis séu Fillo matar. | 7' | 7 A|
Tan gran poder há a Virgen aos da térra guardar... | |||
Stanza VII | |||
27 | E mandou a esses santos que o fossen acorrer | 7' | 7 b|
28 | que i estavan, e ela foi o séu Fill' asconder | 7' | 7 b|
29 | con medo daquel braado, que o non podéss' haver | 7' | 7 b|
30 | Rei Herodes, e porende foi lógo passar o mar. | 7' | 7 A|
Tan gran poder há a Virgen aos da térra guardar... | |||
Stanza VIII | |||
31 | Desta guisa con séu Fillo fugiu a Jerussalên | 7' | 7 b|
32 | a Virgen Santa María e guariu acá mui ben | 7' | 7 b|
33 | o meninn' e o cavalo, que se non feriron ren; | 7' | 7 b|
34 | e o padr' a boc' abérta fillou-se Déus a loar. | 7' | 7 A|
Tan gran poder há a Virgen aos da térra guardar... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/337 | |||
Stanza IX | |||
35 | Assí soub' a Grorïosa cono séu Fill' escapar†CSM 337:35These two remaining lines of text should be sung to the final two lines of the stanza music. Compare CSM 180 which also has a short final stanza. | 7' | 7 A|
36 | da boca de Rei Herodes que llo quería tragar. | 7' | 7 A|
Tan gran poder há a Virgen aos da térra guardar... | |||
Footnotes
Line 4: | |
Line 35: | These two remaining lines of text should be sung to the final two lines of the stanza music. Compare CSM 180 which also has a short final stanza. |
Footnotes
E1: | This note and the next are one step lower in the scale than the melodically corresponding notes in the vuelta at E2 and the reprise of the refrain at E3. Either variation could be correct, but probably not both, so take your pick. |
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 337 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/601small.htmlExternal link |
[F] | 102 |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 337http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=337
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
7' | 7 7' | 7 |
Stanzas
7' | 7 7' | 7 7' | 7 7' | 7 | I II III IV V VI VII VIII |
7' | 7 7' | 7 | IX |
Rhyme
AA / bbbA ~ AAR | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | aɾ | |||||||||
b | oŋ | eɾ | i | ɛu̯ | eɾ | oɾ | eɾ | eŋ |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
---|---|---|
Very slow | 50 | 16:11 |
Slow | 100 | 8:05 |
Medium | 150 | 5:24 |
Fast | 200 | 4:02 |
Very fast | 250 | 3:14 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 810