Como Santa María tirou un escolar de prijôn en Touro porque lle fezéra ũa cantiga eno cárcer jazendo.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | Cantand' e en muitas guisas dev' hóm' a Virgen loar, | 7' | 7 A|
2 | ca u houvér maior coita, valer-ll-á se a chamar. | 7' | 7 A|
Stanza I | |||
3 | Ca loada de tod' hóme devía sempr' a seer, | 7' | 7 b|
4 | e assí connocería ja quanto do séu poder, | 7' | 7 b|
5 | ca lle póde nas sas coitas tóste conssello põer; | 7' | 7 b|
6 | e sobr' aquesto vos quéro un séu miragre contar. | 7' | 7 A|
Cantand' e en muitas guisas dev' hóm' a Virgen loar... | |||
Stanza II | |||
7 | Aquele que o miragre sabía, disso-m' assí: | 7' | 7 b|
8 | que un escolar liía en Salamanca, e i | 7' | 7 b|
9 | houv' ũa mollér per força, e con medo fugiu d' i | 7' | 7 b|
10 | e foi-s' entôn pera Touro, u cuidou a escapar | 7' | 7 A|
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/291 | |||
Stanza III | |||
11 | dos parentes da manceba e das justiças, ca non | 7' | 7 b|
12 | guarira se o collessen na mão, e per razôn. | 7' | 7 b|
13 | Mas pero fugiu a Touro, foron pós el e entôn | 7' | 7 b|
14 | disséron aa jostiça que o fosse recadar. | 7' | 7 A|
Cantand' e en muitas guisas dev' hóm' a Virgen loar... | |||
Stanza IV | |||
15 | O escolar recadado foi lógo, non houv' i al, | 7' | 7 b|
16 | e déron con el no cárcer u sofría muito mal | 7' | 7 b|
17 | da prijôn que éra fórte. E ele jazendo tal, | 7' | 7 b|
18 | houve gran medo da mórte, e começou-s' a nembrar | 7' | 7 A|
Stanza V | |||
19 | de quanto pesar fezéra a Déus e como pecou | 7' | 7 b|
20 | eno mundo mui sen guisa, e conssello non achou | 7' | 7 b|
21 | a que se tornass'; e lógo Santa María chamou, | 7' | 7 b|
22 | chorando muito dos ollos, e começou-ll' a rogar: | 7' | 7 A|
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/291 | |||
Stanza VI | |||
23 | “Virgen santa, de Déus Madre, que font' és de todo ben, | 7' | 7 b|
24 | non cates a méus pecados nen ao méu mao sen; | 7' | 7 b|
25 | mas tu que nunca faliste a quen te chamou de ren, | 7' | 7 b|
26 | non me queiras en tal coita, mia Sennor, desamparar. | 7' | 7 A|
Cantand' e en muitas guisas dev' hóm' a Virgen loar... | |||
Stanza VII | |||
27 | Mais pola ta pïadade que sempr' ao pecador | 7' | 7 b|
28 | acorreu ena gran coita, por mercee, mia Sennor, | 7' | 7 b|
29 | te peço que tu mi acórras, e enquant' éu vivo for †CSM 291:29[F] has tu m'acorras here, but as in CSM 267:53 I've chosen to keep the [E] form mi and mark synalepha, since it is such a common case. | 7' | 7 b.eyeye |
30 | nunca me de téu serviço, Sennor, querrei alongar.” | 7' | 7 A|
Cantand' e en muitas guisas dev' hóm' a Virgen loar... | |||
Stanza VIII | |||
31 | Entôn, no cárcer jazendo, a esta Sennor de prez | 7' | 7 b|
32 | fez ũu cantar que disse a gran mercee que fez | 7' | 7 b|
33 | Déus por ela ao mundo; e pois lóg' aquela vez | 7' | 7 b|
34 | que o cantar houve feito, o começou de cantar. | 7' | 7 A|
Cantand' e en muitas guisas dev' hóm' a Virgen loar... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/291 | |||
Stanza IX | |||
35 | El ena prijôn cantando o cantar chorand' assaz, | 7' | 7 b|
36 | apareceü-ll' a Virgen, a que de todo ben praz, †CSM 291:36This is another preterite verb form with diaeresis; see the Modifications for metrical regularity page for a complete list. | 7' | 7 b.bod |
37 | e filló-o pelo braço e diz: “Quéro-t' éu en paz | 7' | 7 b|
38 | põer desta prijôn fóra, pois que por méu hás d' andar.” | 7' | 7 A|
Cantand' e en muitas guisas dev' hóm' a Virgen loar... | |||
Stanza X | |||
39 | E lógo aquela hóra, assí com' aprendí éu, | 7' | 7 b|
40 | do cárcer en que jazía e da vila con el déu | 7' | 7 b|
41 | fór', e en paz e en salvo o pos e diz: “Vai por méu | 7' | 7 b|
42 | hóme, ca se me servires, sempre i pódes gãar.” | 7' | 7 A|
Cantand' e en muitas guisas dev' hóm' a Virgen loar... | |||
Stanza XI | |||
43 | El, pois que se viu en salvo pela Madre do gran Rei, | 7' | 7 b|
44 | déu-lle loores e graças, e assí com' apres' hei, | 7' | 7 b|
45 | serviu ben Santa María sempr'. E porên vos contei | 7' | 7 b|
46 | este feito que hajades gran sabor de a honrrar. | 7' | 7 A|
Cantand' e en muitas guisas dev' hóm' a Virgen loar... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/291 | |||
Footnotes
Line 29: | [F] has tu m'acorras here, but as in CSM 267:53 I've chosen to keep the [E] form mi and mark synalepha, since it is such a common case. |
Line 36: | This is another preterite verb form with diaeresis; see the Modifications for metrical regularity page for a complete list. |
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 291 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/517small.htmlExternal link |
[F] | 47 |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 291http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=291
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
7' | 7 7' | 7 |
Stanzas
7' | 7 7' | 7 7' | 7 7' | 7 |
Rhyme
AA / bbbAR | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X | XI | |
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A | aɾ | |||||||||||
b | eɾ | i | oŋ | al | ou̯ | eŋ | oɾ | eʣ | aʣ | ɛu̯ | ei̯ |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
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Very slow | 50 | 20:23 |
Slow | 100 | 10:11 |
Medium | 150 | 6:47 |
Fast | 200 | 5:05 |
Very fast | 250 | 4:04 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 1020