Esta é como Santa María juïgou a alma do Roméu que ía a Santïago, que se matou na carreira por engano do dïabo, que tornass' ao córpo e fezésse pẽedença.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | Non é gran cousa se sabe bon joízo dar | 7' | 5 A|
2 | a Madre do que o mundo tod' há de joïgar. | 7' | 6 A|
Stanza I | |||
3 | Mui gran razôn é que sábia dereito | 10' b | |
4 | quen Déus troux' en séu córp' e de séu peito | 10' b | |
5 | mamentou, e del despeito | 7' b | |
6 | nunca foi fillar; | 5 A | |
7 | porên de sen me sospeito | 7' b | |
8 | que a quis avondar. | 6 A | |
Non é gran cousa se sabe bon joízo dar... | |||
Stanza II | |||
9 | Sobr' esto, se m' oíssedes, diría | 10' b | |
10 | dun joízo que déu Santa María | 10' b | |
11 | por un que cad' ano ía, | 7' b | |
12 | com' oí contar, | 5 A | |
13 | a San Jam' en romaría, | 7' b | |
14 | porque se foi matar. | 6 A | |
Non é gran cousa se sabe bon joízo dar... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/26 | |||
Stanza III | |||
15 | Este roméu con bõa voontade | 10' b | |
16 | ía a Santïago de verdade; | 10' b | |
17 | pero desto fez maldade | 7' b | |
18 | que ant' albergar | 5 A | |
19 | foi con mollér sen bondade, | 7' b | |
20 | sen con ela casar. | 6 A | |
Non é gran cousa se sabe bon joízo dar... | |||
Stanza IV | |||
21 | Pois esto fez, meteu-s' ao caminno, | 10' b | |
22 | e non se mãefestou o mesquinno; | 10' b | |
23 | e o démo mui festinno | 7' b | |
24 | se lle foi mostrar †CSM 26:24Mettmann se le foi following [E]; [To] and [T] have se lle foi without the scribal Castilianism (see [SP1987]). | 5 A | |
25 | mais branco que un arminno, | 7' b | |
26 | polo tóst' enganar. | 6 A | |
Non é gran cousa se sabe bon joízo dar... | |||
Stanza V | |||
27 | Semellança fillou de Santïago | 10' b | |
28 | e disse: “Macar m' éu de ti despago, | 10' b | |
29 | a salvaçôn éu cha trago | 7' b | |
30 | do que fust' errar, | 5 A | |
31 | por que non cáias no lago | 7' b | |
32 | d' iférno, sen dultar. | 6 A | |
Non é gran cousa se sabe bon joízo dar... | |||
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Stanza VI | |||
33 | Mas ante farás esto que te digo, | 10' b | |
34 | se sabor hás de seer méu amigo: | 10' b | |
35 | talla o que trages tigo | 7' b | |
36 | que te foi deitar | 5 A | |
37 | en poder do ẽemigo, | 7' b | |
38 | e vai-te degolar.” | 6 A | |
Non é gran cousa se sabe bon joízo dar... | |||
Stanza VII | |||
39 | O roméu, que sen dôvida cuidava | 10' b | |
40 | que Santïag' aquelo lle mandava, | 10' b | |
41 | quanto lle mandou tallava; | 7' b | |
42 | poi-lo foi tallar, | 5 A | |
43 | lógu' entôn se degolava, | 7' b | |
44 | cuidando ben obrar. | 6 A | |
Non é gran cousa se sabe bon joízo dar... | |||
Stanza VIII | |||
45 | Séus companneiros, poi-lo mórt' acharon, | 10' b | |
46 | por non lles apõer que o mataron, | 10' b | |
47 | foron-s'; e lógo chegaron | 7' b | |
48 | a alma tomar | 5 A | |
49 | démões, que a levaron | 7' b | |
50 | mui tóste sen tardar. | 6 A | |
Non é gran cousa se sabe bon joízo dar... | |||
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Stanza IX | |||
51 | E u passavan ant' ũa capéla | 10' b | |
52 | de San Pedro, muit' apósta e béla, | 10' b | |
53 | San James de Compostéla | 7' b | |
54 | dela foi travar, | 5 A | |
55 | dizend': “Ai, falss' alcavéla, | 7' b | |
56 | non podedes levar | 6 A | |
Stanza X | |||
57 | a alma do méu roméu que fillastes, | 10' b | |
58 | ca por razôn de mi o enganastes; | 10' b | |
59 | gran traïçôn i penssastes, | 7' b | |
60 | e, se Déus m' ampar, | 5 A | |
61 | pois falssament' a gãastes, | 7' b | |
62 | non vos póde durar.” | 6 A | |
Non é gran cousa se sabe bon joízo dar... | |||
Stanza XI | |||
63 | Responderon os démões louçãos: | 10' b | |
64 | “Cuja est' alma foi fez feitos vãos, | 10' b | |
65 | por que somos ben certãos | 7' b | |
66 | que non dev' entrar | 5 A | |
67 | ante Déus, pois con sas mãos | 7' b | |
68 | se foi desperentar.” | 6 A | |
Non é gran cousa se sabe bon joízo dar... | |||
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Stanza XII | |||
69 | Santïago diss': “Atanto façamos: | 10' b | |
70 | pois nós e vós est' assí rezõamos, | 10' b | |
71 | ao joízo vaamos | 7' b | |
72 | da que non há par, | 5 A | |
73 | e o que julgar façamos | 7' b | |
74 | lógo sen alongar.” | 6 A | |
Non é gran cousa se sabe bon joízo dar... | |||
Stanza XIII | |||
75 | Lóg' ante Santa María vẽéron | 10' b | |
76 | e rezõaron quanto mais podéron. | 10' b | |
77 | Dela tal joíz' houvéron: | 7' b | |
78 | que fosse tornar | 5 A | |
79 | a alma onde a trouxéron, †CSM 26:79Synalepha in onde a works well, with the combined metrical syllable -de a falling on a long plica .oron in the music. | 7' b | .oron |
80 | por se depois salvar. | 6 A | |
Non é gran cousa se sabe bon joízo dar... | |||
Stanza XIV | |||
81 | Este joízo lógo foi comprido, | 10' b | |
82 | e o roméu mórto foi resorgido, | 10' b | |
83 | de que foi pois Déus servido; | 7' b | |
84 | mas nunca cobrar | 5 A | |
85 | pod' o de que foi falido, | 7' b | |
86 | con que fora pecar. | 6 A | |
Non é gran cousa se sabe bon joízo dar... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/26 | |||
Footnotes
Line 24: | Mettmann se le foi following [E]; [To] and [T] have se lle foi without the scribal Castilianism (see [SP1987]). |
Line 79: | Synalepha in onde a works well, with the combined metrical syllable -de a falling on a long plica .oron in the music. |
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 26 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/097small.htmlExternal link |
[T] | 26 | |
[To] | 24 | view p1http://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/To/bob023small.gifExternal link view p2http://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/To/bob024small.gifExternal link |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 26http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=26
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
7' | 5 7' | 6 |
Stanzas
10' 10' 7' 5 7' 6 |
Rhyme
AA / bbbAbAR | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X | XI | XII | XIII | XIV | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | aɾ | ||||||||||||||
b | ei̯to | i.a | ade | iɲo | ago | igo | aβa | aɾoŋ | ɛla | astes | aŋos | amos | ɛɾoŋ | ido |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
---|---|---|
Very slow | 50 | 21:49 |
Slow | 100 | 10:54 |
Medium | 150 | 7:16 |
Fast | 200 | 5:27 |
Very fast | 250 | 4:21 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 1091