Esta é dũa bõa mollér que ía cada sábado a ũa eigreja que chaman Santa María dos Martires, e obridô-xe-lle, e depois foi alá de noite, e abriron-xe-lle as pórtas da eigreja.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | A que as pórtas do céo abriu pera nos salvar, | 7' | 7 A|
2 | poder há nas deste mundo de as abrir e serrar. | 7' | 7 A|
Stanza I | |||
3 | Desto direi un miragre, segundo que aprendí, | 7' | 7 b|
4 | que avẽo en Alcáçar, e creo que foi assí, | 7' | 7 b|
5 | dũa mui bõa crischãa mollér que morava i, | 7' | 7 b|
6 | que sabía ena Virgen mais doutra cousa fïar. | 7' | 7 A|
A que as pórtas do céo abriu pera nos salvar... | |||
Stanza II | |||
7 | Onde por amor da Virgen ao sábado sempr' ir | 7' | 7 b|
8 | punnav' a ũa igreja a e oraçôn oír, sú†CSM 246:8Synalepha in sua e works fine with the music, with the combined metrical syllable sitting on a long plica .oron. | 7' | 7 b.oron |
9 | e levava sa oférta sigo por a oferir; | 7' | 7 b|
10 | mas un sábado ll' avẽo que foi aquest' obridar | 7' | 7 A|
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/246 | |||
Stanza III | |||
11 | por fazendas de sa casa muitas que houv' a fazer. | 7' | 7 b|
12 | Mas aa tarde ll' en mente vẽo como falecer | 7' | 7 b|
13 | fora, e arrepentiu-se; e por esto correger, | 7' | 7 b|
14 | foi ja tard' aa eigreja e cuidou i dentr' entrar. | 7' | 7 A|
A que as pórtas do céo abriu pera nos salvar... | |||
Stanza IV | |||
15 | Esta igrej' alongada da vila ja quant' está. | 7' | 7 b|
16 | Mas quando chegou a ela, cuidou lógu' entrar alá, | 7' | 7 b|
17 | mas as pórtas ben serradas achou, e fillou-s' acá | 7' | 7 b|
18 | de fóra fazer sas prézes e começou de chorar. | 7' | 7 A|
A que as pórtas do céo abriu pera nos salvar... | |||
Stanza V | |||
19 | E pois aquest' houve feito e compriu sa oraçôn, | 7' | 7 b|
20 | viu lóg' as pórtas abértas, e foi en séu coraçôn | 7' | 7 b|
21 | muit' ende maravillada, porque mollér nen barôn | 7' | 7 b|
22 | non vira que llas abrisse. E foi lóg' ao altar | 7' | 7 A|
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/246 | |||
Stanza VI | |||
23 | e pos i sa oferenda, des i lógo se saiu | 7' | 7 b|
24 | da igreja. E pois fóra foi, as pórtas serrar viu; | 7' | 7 b|
25 | e con gran medo que houve, lógo dalí recodiu | 7' | 7 b|
26 | e foi-se pera a vila, mas non de mui gran vagar. | 7' | 7 A|
A que as pórtas do céo abriu pera nos salvar... | |||
Stanza VII | |||
27 | E quando foi aas pórtas da vila e entrar quis, | 7' | 7 b|
28 | achou-as assí serradas que des alí foi ben fis | 7' | 7 b|
29 | de non entrar, e cuitada foi ên muit', par San Dinís; | 7' | 7 b|
30 | mas rogou entôn a Virgen, que llas abriu lógu' en par. | 7' | 7 A|
A que as pórtas do céo abriu pera nos salvar... | |||
Stanza VIII | |||
31 | Entôn ũa dona béla e nóbre ll' apareceu, | 7' | 7 b|
32 | que a fillou pela mão e na vila a meteu | 7' | 7 b|
33 | e levó-a a sa casa, ond' ela prazer prendeu; | 7' | 7 b|
34 | mas ante que i chegasse, começou-ll' a preguntar | 7' | 7 A|
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/246 | |||
Stanza IX | |||
35 | dizendo: “Sennor, quen sodes, que a tan póbre mollér | 7' | 7 b|
36 | com' éu tan gran ben fezéstes?” Respôs-ll' ela volontér: | 7' | 7 b|
37 | “éu sõo a que nas cuitas acórr' a quen m' há mestér, | 7' | 7 b|
38 | en que Déus por sa mercee quis de mi carne fillar.” | 7' | 7 A|
A que as pórtas do céo abriu pera nos salvar... | |||
Stanza X | |||
39 | Quand' a bõa mollér esto oiu, lógo se deitou | 7' | 7 b|
40 | a séus pées por beijar-llos; mas nona viu, e ficou | 7' | 7 b|
41 | ende mui desconortada, e en sa casa entrou, | 7' | 7 b|
42 | e aqueste feit' a todos outro día foi contar. | 7' | 7 A|
A que as pórtas do céo abriu pera nos salvar... | |||
Footnotes
Line 8: | Synalepha in sua e works fine with the music, with the combined metrical syllable sitting on a long plica .oron. |
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 246 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/445small.htmlExternal link |
[F] | 1 |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 246http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=246
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
7' | 7 7' | 7 |
Stanzas
7' | 7 7' | 7 7' | 7 7' | 7 |
Rhyme
AA / bbbAR | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | aɾ | ||||||||||
b | i | iɾ | eɾ | a | oŋ | iu̯ | is | eu̯ | ɛɾ | ou̯ |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
---|---|---|
Very slow | 50 | 18:36 |
Slow | 100 | 9:18 |
Medium | 150 | 6:12 |
Fast | 200 | 4:39 |
Very fast | 250 | 3:43 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 930