Esta é de como un conde de França que vẽo a Santa María de Vila-Sirga non pude entrar na eigreja a mẽos de se confessar.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | Non dev' a entrar null' hóme na eigreja da Sennor, | 7' | 7 A|
2 | se ante de séus pecados mortaes quito non for. | 7' | 7 A|
Stanza I | |||
3 | Ca, par Déus, muit' é ousado o que está en mortal | 7' | 7 b|
4 | pecad' e se non repente d' ir ant' a esperital | 7' | 7 b|
5 | Reínna Santa María, que tant' avorreç' o mal; | 7' | 7 b|
6 | e quen se desto non guarda cae de mal en peor. | 7' | 7 A|
Non dev' a entrar null' hóme na eigreja da Sennor... | |||
Stanza II | |||
7 | E dest' un mui gran miragre mostrou, per com' aprendí, | 7' | 7 b|
8 | a Virgen en Vila-Sirga dun conde que vẽo i | 7' | 7 b|
9 | de França en romaría, e cuidou entrar alí | 7' | 7 b|
10 | na eigreja u os outros entravan a gran sabor. | 7' | 7 A|
Non dev' a entrar null' hóme na eigreja da Sennor... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/217 | |||
Stanza III | |||
11 | Aqueste déz cavaleiros tragía e quis entrar | 7' | 7 b|
12 | ant' eles ena eigreja; mas porque mãefestar | 7' | 7 b|
13 | non se fora dos pecados, sól nono pod' acabar, | 7' | 7 b|
14 | ant' houv' a ficar de fóra com' hóme mui pecador. | 7' | 7 A|
Non dev' a entrar null' hóme na eigreja da Sennor... | |||
Stanza IV | |||
15 | Quand' esto viu sa companna, punnaron de o meter | 7' | 7 b|
16 | per força ena eigreja; mais non houvéron poder, | 7' | 7 b|
17 | per força que i poséssen, sól dun logar o mover, | 7' | 7 b|
18 | ca sofrer nono quería a Madre do Salvador. | 7' | 7 A|
Non dev' a entrar null' hóme na eigreja da Sennor... | |||
Stanza V | |||
19 | E eles tant' empuxaron que o sangue lle saír | 7' | 7 b|
20 | fezéron ben pela boca e pelos narizes ir; | 7' | 7 b|
21 | quand' aquesto viu o conde, começou-s' a repentir | 7' | 7 b|
22 | e disse quanto leixara a dizer con gran door. | 7' | 7 A|
Non dev' a entrar null' hóme na eigreja da Sennor... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/217 | |||
Stanza VI | |||
23 | E pois foi maenfestado, entrou lógo manamán | 7' | 7 b|
24 | ben dentro ena eigreja sen traball' e sen afán, | 7' | 7 b|
25 | chorand' e chamando muito: “Sennor do mui bon talán, | 7' | 7 b|
26 | que me perdõar quisiste, a ti dou porên loor.” | 7' | 7 A|
Non dev' a entrar null' hóme na eigreja da Sennor... | |||
Stanza VII | |||
27 | Quand' aquesto viu a gente, houvéron gran devoçôn, | 7' | 7 b|
28 | e quantos outros i éran, e todos de coraçôn | 7' | 7 b|
29 | loaron muito a Virgen; e as nóvas lógu' entôn | 7' | 7 b|
30 | foron ên por toda Spanna ben atá Rocamador. | 7' | 7 A|
Non dev' a entrar null' hóme na eigreja da Sennor... | |||
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 217 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/394small.htmlExternal link |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 217http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=217
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
7' | 7 7' | 7 |
Stanzas
7' | 7 7' | 7 7' | 7 7' | 7 |
Rhyme
AA / bbbAR | I | II | III | IV | V | VI | VII | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | oɾ | |||||||
b | al | i | aɾ | eɾ | iɾ | aŋ | oŋ |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
---|---|---|
Very slow | 50 | 13:11 |
Slow | 100 | 6:35 |
Medium | 150 | 4:24 |
Fast | 200 | 3:17 |
Very fast | 250 | 2:38 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 660