Como un peliteiro, que non guardava as féstas de Santa María, começou a lavrar no séu día de março, e travessou-se-lle a agulla na garganta que a non podía deitar; e foi a Santa María de Terena e foi lógo guarido.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | Com' é o mund' avondado de maes e d' ocajões, | 7' | 7' A|
2 | assí é Santa María de graças e de perdões. | 7' | 7' A|
Stanza I | |||
3 | Ca se Déus sofr' ao démo que polos nóssos pecados | 7' | 7' b|
4 | nos dé coitas e doores e traballos e coidados, | 7' | 7' b|
5 | lógo quér que por sa Madre sejan todos perdõados | 7' | 7' b|
6 | por creenças, por jajũus, por rógos, por orações. | 7' | 7' A|
Com' é o mund' avondado de maes e d' ocajões... | |||
Stanza II | |||
7 | Porên direi un miragre que fez por un peliteiro | 7' | 7' b|
8 | que morava na fronteira en un castélo guerreiro | 7' | 7' b|
9 | que Burgos éste chamado, e demais está fronteiro | 7' | 7' b|
10 | de Xerez de Badallouce, u sóen andar ladrões. | 7' | 7' A|
Com' é o mund' avondado de maes e d' ocajões... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/199 | |||
Stanza III | |||
11 | E en aqueste castélo o peliteiro morava, | 7' | 7' b|
12 | que da Madre de Déus santa nunca as féstas guardava, | 7' | 7' b|
13 | e pola fésta de Março, u el sas péles lavrava, | 7' | 7' b|
14 | e do mal que ll' end' avẽo, por Déus, oíde, varões: | 7' | 7' A|
Com' é o mund' avondado de maes e d' ocajões... | |||
Stanza IV | |||
15 | Ca u meteu a agulla na boqu' e enderençando | 7' | 7' b|
16 | as péles pera lavrá-las, non catou al senôn quando | 7' | 7' b|
17 | a trociu, e na garganta se lle foi atravessando; | 7' | 7' b|
18 | ca os que o démo sérven han del taes galardões. | 7' | 7' A|
Com' é o mund' avondado de maes e d' ocajões... | |||
Stanza V | |||
19 | E daquesta guisa seve muitos días que deitá-la | 7' | 7' b|
20 | per nulla ren non podía nen outrossí traspassá-la; | 7' | 7' b|
21 | demais inchou-ll' a garganta, assí que perdeu a fala, | 7' | 7' b|
22 | e tornou-ll' o rosto negro muito mais que os carvões. | 7' | 7' A|
Com' é o mund' avondado de maes e d' ocajões... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/199 | |||
Stanza VI | |||
23 | E pois el parou i mentes e viu que assí morría, | 7' | 7' b|
24 | e física que fezésse nulla pról non lle fazía, | 7' | 7' b|
25 | mandou-se levar tan tóste dereit' a Santa María | 7' | 7' b|
26 | de Terena, prometendo- lle sas ofértas e dões. | 7' | 7' A|
Com' é o mund' avondado de maes e d' ocajões... | |||
Stanza VII | |||
27 | E quando foi na eigreja, ant' o altar o deitaron | 7' | 7' b|
28 | e lóg' a Santa María muito por ele rogaron; | 7' | 7' b|
29 | e el chorand' e gemendo dormeceu, e non cataron | 7' | 7' b|
30 | senôn quando ll' a agulla saiu sen grandes mixões | 7' | 7' A|
Stanza VIII | |||
31 | que fezésse por sacá-la; ca u jazía dormindo, | 7' | 7' b|
32 | a Virgen mui grorïosa lla fez deitar, e tossindo, | 7' | 7' b|
33 | envólta en ũa péça de carn'. E esto oíndo | 7' | 7' b|
34 | as gentes que i estavan déron grandes bẽeições | 7' | 7' A|
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Stanza IX | |||
35 | aa bẽeita Reínna, que en céo e en térra | 7' | 7' b|
36 | acórre aos coitados e perdõa a quen ll' érra, | 7' | 7' b|
37 | e pera haver mercee nunca a sa pórta sérra, | 7' | 7' b|
38 | e que os guarda do dém' e de sas maas tentações. | 7' | 7' A|
Com' é o mund' avondado de maes e d' ocajões... | |||
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 199 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/365small.htmlExternal link |
[T] | — | (folio lost) |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 199http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=199
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
7' | 7' 7' | 7' |
Stanzas
7' | 7' 7' | 7' 7' | 7' 7' | 7' |
Rhyme
AA / bbbAR | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | oŋes | |||||||||
b | ados | ei̯ɾo | aβa | ando | ala | i.a | aɾoŋ | indo | ɛrra |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
---|---|---|
Very slow | 50 | 17:55 |
Slow | 100 | 8:57 |
Medium | 150 | 5:58 |
Fast | 200 | 4:28 |
Very fast | 250 | 3:35 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 896