Como un cavaleiro servía Santa María, e avẽo-lle que jugou os dados, e porque perdeu dẽostou Santa María; e arrepentiu-se depois, e do pesar que ende houve tallou a lingua; e sãô-lla Santa María, e falou depois mui ben.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | Como aa Virgen pesa de quen érra a cïente, | 7' | 7' A|
2 | outrossí ar praz-lle muito de quen s' ende ben repente. | 7' | 7' A|
Stanza I | |||
3 | Onde a un cavaleiro avẽo que muit' amava | 7' | 7' b|
4 | Santa María e sempre a ela s' acomendava; | 7' | 7' b|
5 | mais foi assí que un día con outro dados jogava, | 7' | 7' b|
6 | e porque perdeu a eles, descreeu mui fèramente. | 7' | 7' A|
Como aa Virgen pesa de quen érra a cïente... | |||
Stanza II | |||
7 | Como quér que el dissésse contra Déus muita folía, | 7' | 7' b|
8 | mais de mal diss' essa hóra da Virgen Santa María. | 7' | 7' b|
9 | E pois l' houve dito, lógo saiu da tafuraría | 7' | 7' b|
10 | e fillou-s' a chorar muito, como hóme que se sente | 7' | 7' A|
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/174 | |||
Stanza III | |||
11 | de grand' érro que há feito. E mui de rijo chorando | 7' | 7' b|
12 | des i sacou séu cuitélo e estev' assí tallando | 7' | 7' b|
13 | sa lingua, con que a Virgen sevéra mal dẽostando. | 7' | 7' b|
14 | Mas tan gran door end' houve, que se saiu d' ontr' a gente | 7' | 7' A|
Stanza IV | |||
15 | e foi pera sa pousada con gran door mui coitado; | 7' | 7' b|
16 | e jouv' assí vél tres días mui maltreit' e lazerado, | 7' | 7' b|
17 | rogando Santa María na mente que séu pecado | 7' | 7' b|
18 | que disséra lle parcisse, ca el éra séu sergente. | 7' | 7' A|
Como aa Virgen pesa de quen érra a cïente... | |||
Stanza V | |||
19 | E ele assí rogando, adormeceu muit' aginna, | 7' | 7' b|
20 | e viu entôn en dormindo a Virgen santa, Reínna, | 7' | 7' b|
21 | que ll' en aquela gran coita pos lógo sa meezinna, | 7' | 7' b|
22 | que lle pareceu mais crara que o sól en ourïente. | 7' | 7' A|
Como aa Virgen pesa de quen érra a cïente... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/174 | |||
Stanza VI | |||
23 | E disse-ll' entôn: “Mesquinno, macar mal me dẽostaste, | 7' | 7' b|
24 | muit' hei éu de ti gran dóo de que ta lingua tallaste; | 7' | 7' b|
25 | mais sãar-t-ei óra dela, porque en mi confïaste, | 7' | 7' b|
26 | ca dereito de si grande dá aquel que se desmente; | 7' | 7' A|
Stanza VII | |||
27 | e porque te repentiste, sãar-t-ei óra de chão.” | 7' | 7' b|
28 | E entôn Santa María pos-lle na boca a mão | 7' | 7' b|
29 | e sãou-o ben da lingua, e el achousse tan são, | 7' | 7' b|
30 | que nunca pois lle dolvéron boca nen lingua nen dente. | 7' | 7' A|
Como aa Virgen pesa de quen érra a cïente... | |||
Stanza VIII | |||
31 | E el loou muit' a Virgen; e nós demos-lle loores, | 7' | 7' b|
32 | que nos acórre nas coitas macar somos pecadores, | 7' | 7' b|
33 | e nós pesar lle fazendo, faz-nos ela sempr' amores | 7' | 7' b|
34 | e dá-nos ben de séu Fillo, Déus Padre omnipotente. | 7' | 7' A|
Como aa Virgen pesa de quen érra a cïente... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/174 | |||
Footnotes
E1: | The first stem on the preceding plica looks to be crossed out in the manuscript facsimile, but there's no obvious reason why. It may be the result of scribal error or bad retouching. |
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 174 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/325small.htmlExternal link |
[T] | 174 |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 174http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=174
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
7' | 7' 7' | 7' |
Stanzas
7' | 7' 7' | 7' 7' | 7' 7' | 7' |
Rhyme
AA / bbbAR | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | ente | ||||||||
b | aβa | i.a | ando | ado | iɲa | aste | aŋo | oɾes |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
---|---|---|
Very slow | 50 | 16:00 |
Slow | 100 | 8:00 |
Medium | 150 | 5:19 |
Fast | 200 | 4:00 |
Very fast | 250 | 3:12 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 800