CSM Cantiga 135 Lyrics: Aquel podedes jurar que é ben de mal guardado

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Aquel podedes jurar que é ben de mal guardado
Cantiga 135: Aquel podedes jurar que é ben de mal guardado
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Epigraph  

Como Santa María livrou de desonrra dous que se havían jurados por ela quando éran meninnos que casassen ambos en uno, e fez-lo ela comprir.

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1 Aquel podedes jurar 7  A
2 que é ben de mal guardado 7' B
3 o que a Virgen fillar 7  A
4 vai por séu acomendado. 7' B
 
  Stanza I     
5 Desto vos quéro dizer, 7  c
6 per com' oí retraer, 7  c
7 un miragre, ond' haver 7  c
8 podedes gran gasallado 7' B
9 des que fordes entender 7  c
10 o que a Virgen fazer 7  c
11 e mostrar foi no condado 7' B
 
  Stanza II     
12 de Bretanna a Mẽor 7  c
13 por dous que se grand' amor 7  c
14 havían e gran sabor 7  c
15 de viveren sen pecado; 7' B
16 onde foi ajudador 7  c
17 esta Madre do Sennor, 7  c
18 cuj' é do Cé' o reinado. 7' B
  Aquel podedes jurar...    
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson
www.cantigasdesantamaria.com/csm/135
 
  Stanza III     
19 Estes de que fal' aquí 7  c
20 moç' e moça, com' oí, 7  c
21 foron e, com' aprendí, 7  c
22 cada un deles crïado 7' B
23 foi cono outr'; e des i 7  c
24 est' amor poséron i 7  c
25 u moravan, e jurado 7' B
 
  Stanza IV     
26 foi pela Madre de Déus, 7  c
27 assí que ambos por séus 7  c
28 ficaron, amigos méus. 7  c
29 E pois esto foi firmado, 7' B
30 séus padres, maos encréus 7  c
31 do que mataron judéus, 7  c
32 partíronos mal séu grado. 7' B
  Aquel podedes jurar...    
 
  Stanza V     
33 Ca o padre del fez ir 7  c
34 o fill' e dela partir; 7  c
35 e a moça foi pedir 7  c
36 un ric-hóme muit' honrrado 7' B
37 por mollér. E quen cousir 7  c
38 quan changido espedir 7  c
39 foi o deles e chorado, 7' B
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  Stanza VI     
40 gran dóo haver pód' ên. 7  c
41 Mas estes dous, que gran ben 7  c
42 se querían mais d' al ren, 7  c
43 foi ontr' eles ordinnado 7' B
44 que se lles falass' alguên 7  c
45 en casar, per nïún sen 7  c
46 sól non lle foss' outorgado. 7' B
  Aquel podedes jurar...    
 
  Stanza VII     
47 Mas o padr' entôn fillou 7  c
48 sa filla e a casou 7  c
49 con outr' hóme que achou 7  c
50 rico e muit' avondado, 7' B
51 a que a moça contou 7  c
52 séu feito como passou; 7  c
53 e pois llo houv' ascuitado, 7' B
 
  Stanza VIII     
54 diss': “Amig', assí farei 7  c
55 que cras con vósco m' irei 7  c
56 e atanto buscarei 7  c
57 aquel que foi esposado 7' B
58 vósco, que o acharei, 7  c
59 e lógo vo-lle darei 7  c
60 por haver a Déus pagado.” 7' B
  Aquel podedes jurar...    
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  Stanza IX     
61 Lóg' outro día sen al 7  c
62 se foron; e en un val 7  c
63 aqué o ric-hóme sal 7  c
64 que cuidara seer casado CSM 135:64seer is reduced by synaeresis to one metrical syllable here, but the word gets a comfortable three-note plicated ligature .rowon in the music. 7' B .rowon
65 con ela, que mui mortal 7  c
66 querí' a séu padre mal. 7  c
67 E fez come hóm' irado; 7' B
 
  Stanza X     
68 ca lóg' ambo-los prendeu 7  c
69 e el en cárcel meteu, 7  c
70 e pois que anoiteceu 7  c
71 con ela séu gasallado 7' B
72 quis haver; mas faleceu 7  c
73 i, ca lóg' adormeceu. 7  c
74 Ben tro eno sól levado 7' B
 
  Stanza XI     
75 dormiu e abriu entôn 7  c
76 os ollos, e sa razôn 7  c
77 la menínn', e en bon son, 7  c
78 disse: “E non é guisado 7' B
79 de me forçardes vós, non, 7  c
80 ca à Virgen dei en don 7  c
81 méu córpo, temp' há passado. 7' B
  Aquel podedes jurar...    
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  Stanza XII     
82 Porên nunca mi haverá 7  c .o
83 érg' a quen m' ela dará; 7  c
84 e vós, quitade-vos ja 7  c
85 d' irdes contra séu mandado, 7' B
86 mais levade-m' acolá 7  c
87 u ést' o que seerá 7  c
88 méu marid' e méu amado.” 7' B
  Aquel podedes jurar...    
 
  Stanza XIII     
89 Quand' est' oiu, “a la fé”, 7  c
90 diss' el, “éu irei u é 7  c
91 aquel, e este que sé 7  c
92 aquí ben enferrollado 7' B
93 farei soltar.” E en pé 7  c
94 se levou e diss': “Aqué 7  c
95 m' estou tod' aprestidado 7' B
 
  Stanza XIV     
96 de lógu' ir.” E diss' “ai, fól”, 7  c
97 a un séu hóme, “vai, tól 7  c
98 ll' os férros a est' e pról 7  c
99 será minna que livrado 7' B
100 seja; e quant' ũa cól 7  c
101 do séu non filles, ca sól 7  c
102 por tanto serás rastrado.” 7' B
  Aquel podedes jurar...    
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  Stanza XV     
103 Outro día ant' a luz, 7  c
104 en un cavalo de Çuz 7  c
105 que corre mais que estruz, 7  c
106 no caminno foi entrado, 7' B
107 dizend': “Ai, Déus que en cruz 7  c
108 morreste, mui ced' aduz 7  c
109 nos u aquel ben-fadado 7' B
 
  Stanza XVI     
110 é, que haja com' el quér 7  c
111 esta moça por mollér.” 7  c
112 E tan tóst' a Monpeslér 7  c
113 chegaron e i achado 7' B
114 o houvéron, e dissér- 7  c
115 ron-lle que ll' éra mestér 7  c
116 de ser lóg' aparellado 7' B
 
  Stanza XVII     
117 de casar con Don' Alís, 7  c
118 pois Santa María quis. 7  c
119 E fezérono ben fis 7  c
120 que nunca mais destorvado 7' B
121 fosse per eles, e gris 7  c
122 e pano vermell' e bis 7  c
123 houvésse lógo comprado. 7' B
  Aquel podedes jurar...    
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  Stanza XVIII     
124 Pois os dous ben de raíz, 7  c
125 segund' este conto diz 7  c
126 e dissémos, a Fiíz 7  c
127 houvéron todo contado, 7' B
128 graças à Emperadriz, 7  c
129 ond' éu este cantar fiz, 7  c
130 déron muitas e de grado. 7' B
  Aquel podedes jurar...    
 
  Stanza XIX     
131 E lógo tóst' e vïaz 7  c
132 fezéron vodas assaz 7  c
133 honrradas e muit' en paz; 7  c
134 e pois houvéron jantado, 7' B
135 o novio fez como faz 7  c
136 novio a novia en solaz; CSM 135:136Synalepha in novio a fits the musical phrasing much better than synalepha in novia en, and the combined metrical syllable -vio a falls conveniently on a two-note .oso ligature, so the natural syllables are preserved in singing. 7  c .oso
137 e assí foi acabado. 7' B
  Aquel podedes jurar...    
 

Footnotes

Line 64:

seer is reduced by synaeresis to one metrical syllable here, but the word gets a comfortable three-note plicated ligature .rowon in the music.

Line 136:

Synalepha in novio a fits the musical phrasing much better than synalepha in novia en, and the combined metrical syllable -vio a falls conveniently on a two-note .oso ligature, so the natural syllables are preserved in singing.

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Manuscript references

External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.

[E]135viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/269small.htmlExternal link
[T]135 

Oxford CSM Database record

External link to poem data:  CSM 135http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=135

Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.

Metrical summary

Refrain

7  7'  7  7'

Stanzas

7  7  7  7'  7  7  7'

Rhyme

ABAB / cccBccB
 RIIIIIIIVVVIVIIVIIIIXXXIXIIXIIIXIVXVXVIXVIIXVIIIXIX
A 
Bado
c iɛu̯sou̯ei̯aleu̯aɛɔlɛɾis

Estimated performance times

Average syllables / min. Time
Very slow5031:22
Slow10015:41
Medium15010:27
Fast2007:50
Very fast2506:16

These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.

Total syllables: 1569