Como un hóme levava un anél a Don Manüél, irmão del Rei, e perdê-o na carreira, e fez-llo Santa María cobrar.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | A Virgen, cuja mercee é pelo mundo sabuda, | 7' | 7' A|
2 | fazer achar pód' a cousa aos que a han perduda. | 7' | 7' A|
Stanza I | |||
3 | Ca non é gran maravilla d' enderençar, ben sabiades, | 7' | 7' b|
4 | as cousas mui mal paradas a que faz as voontades | 7' | 7' b|
5 | enderençar dos culpados. Porên nunca vos partades, | 7' | 7' b|
6 | amigos, nas vóssas coitas de demandar sa ajuda. | 7' | 7' A|
A Virgen, cuja mercee é pelo mundo sabuda... | |||
Stanza II | |||
7 | E dest' un mui gran miragre avẽo ũa vegada | 7' | 7' b|
8 | na cibdade de Sevilla, u fazía sa morada | 7' | 7' b|
9 | el Rei por guardar a térra e que fosse ben pobrada | 7' | 7' b|
10 | e houvésse per mar fróta, per que fosse mais temuda. | 7' | 7' A|
A Virgen, cuja mercee é pelo mundo sabuda... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/376 | |||
Stanza III | |||
11 | El en Sevilla morando, avẽo que séu irmão | 7' | 7' b|
12 | Don Manüél con el éra, que o amava de chão; | 7' | 7' b|
13 | e o ben que ll' el fezéra non lle saíra en vão, | 7' | 7' b|
14 | ca en serví-lo sa vida el havía despenduda. | 7' | 7' A|
A Virgen, cuja mercee é pelo mundo sabuda... | |||
Stanza IV | |||
15 | Porend' el Rei o amava, e gran dereito fazía. | 7' | 7' b|
16 | E u estavan falando el Rei e ele un día, | 7' | 7' b|
17 | un anél lle mostrou lógo el Rei, que sigo tragía, | 7' | 7' b|
18 | que dun jaspís mui riqu' éra, pédra nóbre connosçuda, | 7' | 7' A|
Stanza V | |||
19 | e disse que lla daría. E pois foi en sa pousada | 7' | 7' b|
20 | Don Manüél, el Rei lógo non quis mais fazer tardada, | 7' | 7' b|
21 | mais envïou-ll' a sortella, en ouro engastõada, | 7' | 7' b|
22 | per un hóme de sa casa e diz: “Muito me saúda | 7' | 7' A|
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Stanza VI | |||
23 | Don Manüél e dá-ll' este anél que ll' hei prometudo.” | 7' | 7' b|
24 | E o hóme foi-se lógo; mais non foi apercebudo | 7' | 7' b|
25 | de o guardar com' houvéra a guardá-lo, e perdudo | 7' | 7' b|
26 | o houve ena carreira. E com' ũa cousa muda | 7' | 7' A|
Stanza VII | |||
27 | nemigalla non falava, mais diss' en sa voontade: | 7' | 7' b|
28 | “Muit' é mestér que me valla, Sennor, a ta pïedade, | 7' | 7' b|
29 | Santa María do Pórto, e prometo-ch' en verdade | 7' | 7' b|
30 | seis livras de bõa cera que en ta casa arduda | 7' | 7' A|
Stanza VIII | |||
31 | seja, Sennor, e tu val-me a esta coita tan féra.” | 7' | 7' b|
32 | El dizendo est', outr' hóme que lógo pós el vẽéra | 7' | 7' b|
33 | achou aquela sortella e viu ben que súa éra | 7' | 7' b|
34 | daquele que a levava; e pois que houv' entenduda | 7' | 7' A|
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/376 | |||
Stanza IX | |||
35 | esta cousa, foi pós ele en tal que o preguntasse | 7' | 7' b|
36 | se aquel anél perdera, e dessí que o fillasse. | 7' | 7' b|
37 | E o outro tornou lógo, dizendo-lle se achasse | 7' | 7' b|
38 | tal sortella, que lla désse e non lle foss' asconduda. | 7' | 7' A|
A Virgen, cuja mercee é pelo mundo sabuda... | |||
Stanza X | |||
39 | E o outr' o anél lógo lle: “Amigo, lle déu, dizendo-†CSM 376:39The combined metrical syllable -lle a- resulting from synalepha here falls on a comfortable three-note ligature .eyeye in the music, so the natural syllables are preserved when sung. | 7' | 7' b.eyeye |
40 | non querría por mia culpa que vos valía dun figo | 7' | 7' b|
41 | perdêssedes; mais tomade- o lógo, ca ben vos digo | 7' | 7' b|
42 | que se outro a achasse, de vós non fora veúda | 7' | 7' A|
Stanza XI | |||
43 | esta sortella.” E lógo foi-se con ela correndo | 7' | 7' b|
44 | u Don Manüél pousava, que o estav' atendendo, | 7' | 7' b|
45 | e déu-lla; e pois lo feito lle contou, com' éu aprendo, | 7' | 7' b|
46 | tornou-s' al Rei. E pois ll' houve esta cousa retraúda, | 7' | 7' A|
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Stanza XII | |||
47 | el Rei e quantos i éran déron porende loores | 7' | 7' b|
48 | aa Virgen glorïosa que mercees e amores | 7' | 7' b|
49 | nos faz en muitas maneiras, macar somos pecadores, | 7' | 7' b|
50 | e d' acorrer-nos nas coitas está sempr' apercebuda. | 7' | 7' A|
A Virgen, cuja mercee é pelo mundo sabuda... | |||
Footnotes
Line 39: | The combined metrical syllable -lle a- resulting from synalepha here falls on a comfortable three-note ligature .eyeye in the music, so the natural syllables are preserved when sung. |
Footnotes
E1: | This flat was obviously written by mistake, as it is cancelled by a natural before affecting any notes. |
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 376 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/671small.htmlExternal link |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 376http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=376
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
7' | 7' 7' | 7' |
Stanzas
7' | 7' 7' | 7' 7' | 7' 7' | 7' |
Rhyme
AA / bbbAR | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X | XI | XII | |
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A | uda | ||||||||||||
b | ades | ada | aŋo | i.a | ada | udo | ade | ɛɾa | ase | igo | endo | oɾes |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
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Very slow | 50 | 23:40 |
Slow | 100 | 11:50 |
Medium | 150 | 7:53 |
Fast | 200 | 5:55 |
Very fast | 250 | 4:44 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 1184