Esta é da nave que andava en perígoo do mar, e os que andavan en ela chamaron Santa María de Vila-Sirga, e quedou lógo a tormenta.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | Alí u todo-los santos non han poder de põer | 7' | 7 A|
2 | consello, pono a Virgen, de que Déus quiso nacer. | 7' | 7 A|
Stanza I | |||
3 | Ca razôn grand' e dereito é de mais tóste prestar | 7' | 7 b|
4 | sa graça ca d' outro santo, pois que Déus quiso fillar | 7' | 7 b|
5 | sa carn' e fazer-se hóme por nos per ela salvar, | 7' | 7 b|
6 | e feze-a de vertudes font' e déu-lle su poder. | 7' | 7 A|
Alí u todo-los santos non han poder de põer... | |||
Stanza II | |||
7 | E porên dizer-vos quéro dela un miragr', e sei | 7' | 7 b|
8 | que loaredes séu nome; aínda vos mais direi: | 7' | 7 b|
9 | connoceredes de cérto que sabença do gran Rei, | 7' | 7 b|
10 | séu Fillo, de pran há ela por tal miragre fazer. | 7' | 7 A|
Alí u todo-los santos non han poder de põer... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/313 | |||
Stanza III | |||
11 | Aqueste miragre fezo, assí com' aprendí éu, | 7' | 7 b|
12 | a Virgen Santa María de Vila-Sirga con séu | 7' | 7 b|
13 | poder; e parad' i mentes e ren non vos seja gréu, | 7' | 7 b|
14 | ca éu de loar séus feitos hei sabor e gran prazer. | 7' | 7 A|
Alí u todo-los santos non han poder de põer... | |||
Stanza IV | |||
15 | Ũa nave periguada andava, com' aprendí, | 7' | 7 b|
16 | pelo mar en gran tormenta, e quanta gent' éra i | 7' | 7 b|
17 | estavan en mui gran coita; e, assí com' éu oí, | 7' | 7 b|
18 | a nav' éra ja quebrada. Des i o mar a crecer | 7' | 7 A|
Stanza V | |||
19 | começou tan fèramente e engrossar cada vez, | 7' | 7 b|
20 | e volvendo-s' as arẽas; des i a noite se fez, | 7' | 7 b|
21 | cona tormenta mui fórte, negra ben come o pez, | 7' | 7 b|
22 | demais viían da nave muitos a ollo morrer. | 7' | 7 A|
Alí u todo-los santos non han poder de põer... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/313 | |||
Stanza VI | |||
23 | E porende braadavan e chamavan “Sennor Déus”, | 7' | 7 b|
24 | e “San Pédr'” e “Santïago”, “San Nicolás”, “San Matéus”, | 7' | 7 b|
25 | e santos muitos e santas, outorgando que roméus | 7' | 7 b|
26 | de grado séus seerían se lles quisésse valer. | 7' | 7 A|
Alí u todo-los santos non han poder de põer... | |||
Stanza VII | |||
27 | Todos en perígoo éran e en gran coita mortal, †CSM 313:27The compressed metrical syllable -goo in perígoo falls on just a single virga .on, but the synaeresis can easily be justified easily from the proparoxytone (antepenultimate) stress, and the appearance of the synonymous three-syllable form perigo in CSM 36:11 and CSM 235:82. | 7' | 7 b.on |
28 | e ben cuidavan que fossen mórtos, non houvéss' i al; | 7' | 7 b|
29 | mais un crérigo que éra i, pois viu a coita tal | 7' | 7 b|
30 | e oíra dos miragres da Santa Virgen dizer | 7' | 7 A|
Stanza VIII | |||
31 | que ela en Vila-Sirga fez e faz a quantos van | 7' | 7 b|
32 | i mercee e ajuda pedir das coitas que han, | 7' | 7 b|
33 | des i das enfermidades son ben guaridos de pran, | 7' | 7 b|
34 | o séu córp' e os da nave lle foi lógo ofrecer. | 7' | 7 A|
Alí u todo-los santos non han poder de põer... | |||
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Stanza IX | |||
35 | E diz: “Varões, chamemos óra de bon coraçôn | 7' | 7 b|
36 | a Virgen Santa María de Vila-Sirga, e non | 7' | 7 b|
37 | se faça end' hóm' afóra, e peçamos-lle perdôn, | 7' | 7 b|
38 | ca a sa vertude santa no-nos há de falecer.” | 7' | 7 A|
Alí u todo-los santos non han poder de põer... | |||
Stanza X | |||
39 | E os gẽollos ficaron como podéron mellor, | 7' | 7 b|
40 | e o crérigo dizendo: “Madre de Nóstro Sennor, | 7' | 7 b|
41 | pois guaannas de téu Fillo perdôn ao pecador, | 7' | 7 b|
42 | a nóssos érros non cates por mercee; mas doer | 7' | 7 A|
Stanza XI | |||
43 | te quéras de nós, coitados, e valla-nos o téu ben | 7' | 7 b|
44 | e a ta virgĩidade, per que s' o mundo mantên. | 7' | 7 b|
45 | Acórre-nos, Sennor bõa, pois poder hás end' e sen, | 7' | 7 b|
46 | ca sen ti no-nos podemos desta coita defender. | 7' | 7 A|
Alí u todo-los santos non han poder de põer... | |||
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Stanza XII | |||
47 | Pois que tu en Vila-Sirga aos cégos lume dás | 7' | 7 b|
48 | e ressuscita-los mórtos pela vertude que hás, | 7' | 7 b|
49 | acórre-nos, Virgen santa, ca non cuidamos a cras | 7' | 7 b|
50 | chegar; mais tu esta coita nos pódes toda toller.” | 7' | 7 A|
Alí u todo-los santos non han poder de põer... | |||
Stanza XIII | |||
51 | O crérigo, pois diss' esto, o alçou os ollos a cé†CSM 313:51Synalepha in ceo al works well musically, the combined syllable -o al sitting on a two-note ligature .royo. | 7' | 7 b.royo |
52 | e lógo de mui bon grado “Salve Regina” cantou | 7' | 7 b|
53 | a honrra da Virgen Madr'; e ũa poomba entrou | 7' | 7 b|
54 | branca en aquela nave, com' a néve sól caer. | 7' | 7 A|
Alí u todo-los santos non han poder de põer... | |||
Stanza XIV | |||
55 | E a nav' alumeada aquela hóra medês | 7' | 7 b|
56 | foi toda con craridade; e cada ũu emprês | 7' | 7 b|
57 | a fazer sas orações aa Sennor mui cortês, | 7' | 7 b|
58 | des i todos começaron o séu nom' a bẽeizer. | 7' | 7 A|
Alí u todo-los santos non han poder de põer... | |||
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Stanza XV | |||
59 | E o mar tornou mui manso, e a noit' escrareceu, | 7' | 7 b|
60 | e a nav' en outro día en salvo pórto prendeu, | 7' | 7 b|
61 | e cada un dos da nave, assí como prometeu | 7' | 7 b|
62 | oférta a Vila-Sirga, e non quise falecer. | 7' | 7 A|
Alí u todo-los santos non han poder de põer... | |||
Stanza XVI | |||
63 | E da oférta fezéron un cález mui grand' assaz | 7' | 7 b|
64 | que o crérigo adusse a Vila-Sirga, u faz | 7' | 7 b|
65 | a Virgen muitos miragres, assí com' a ela praz. | 7' | 7 b|
66 | E porende lle roguemos que nos faça ben viver. | 7' | 7 A|
Alí u todo-los santos non han poder de põer... | |||
Footnotes
Line 27: | The compressed metrical syllable -goo in perígoo falls on just a single virga .on, but the synaeresis can easily be justified easily from the proparoxytone (antepenultimate) stress, and the appearance of the synonymous three-syllable form perigo in CSM 36:11 and CSM 235:82. |
Line 51: | Synalepha in ceo al works well musically, the combined syllable -o al sitting on a two-note ligature .royo. |
Footnotes
E1: | I have raised the pitch of these notes to match the corresponding ones in both the vuelta at E2 and the reprise of the refrain at E3. |
E2: | See E1. |
E3: | See E1. |
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 313 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/556small.htmlExternal link |
[F] | 16 |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 313http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=313
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
7' | 7 7' | 7 |
Stanzas
7' | 7 7' | 7 7' | 7 7' | 7 |
Rhyme
AA / bbbAR | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X | XI | XII | XIII | XIV | XV | XVI | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | eɾ | ||||||||||||||||
b | aɾ | ei̯ | ɛu̯ | i | eʣ | ɛu̯s | al | aŋ | oŋ | oɾ | eŋ | as | ou̯ | es | eu̯ | aʣ |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
---|---|---|
Very slow | 50 | 29:23 |
Slow | 100 | 14:41 |
Medium | 150 | 9:48 |
Fast | 200 | 7:20 |
Very fast | 250 | 5:52 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 1470