Como Santa María quis guardar ũa moura que tiínna séu fillo en braços u siía en ũa torre ontre dúas amẽas, e caeu a torre, e non morreu nen séu fillo, nen lles empeceu ren, e esto foi per oraçôn dos creschãos.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | Oraçôn con pïadade oe a Virgen de grado, | 7' | 7' A|
2 | e guard' há de mal por ela o que ll' é encomendado. | 7' | 7' A|
Stanza I | |||
3 | Ca aquestas dúas cousas fazen mui compridamente | 7' | 7' b|
4 | gaannar amor e graça dela, se devotamente | 7' | 7' b|
5 | se fazen e como deven; e assí abèrtamente | 7' | 7' b|
6 | parece a sa vertude sobre tod' hóme coitado. | 7' | 7' A|
Oraçôn con pïadade oe a Virgen de grado... | |||
Stanza II | |||
7 | E sobr' aquest' un miragre vos rógo que me ouçades | 7' | 7' b|
8 | que fezo Santa María; e se i mentes parades, | 7' | 7' b|
9 | oïredes maravilla mui grand', e cértos sejades | 7' | 7' b|
10 | que per oraçôn mostrada foi ante muit' hóm' honrrado. | 7' | 7' A|
Oraçôn con pïadade oe a Virgen de grado... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/205 | |||
Stanza III | |||
11 | Na fronteira un castélo de mouros mui fórt' havía | 7' | 7' b|
12 | que combateron crischãos que saían d' açaría | 7' | 7' b|
13 | d' Ucres e de Calatrava con muita cavalaría; | 7' | 7' b|
14 | e éra i Don Afonsso Têlez, ric-hóme preçado, | 7' | 7' A|
Stanza IV | |||
15 | que tragía gran companna de mui bõos cavaleiros, | 7' | 7' b|
16 | ardidos e arrizados, e demais bõos guerreiros | 7' | 7' b|
17 | e almogavares muitos, peões e baesteiros, | 7' | 7' b|
18 | per que o castélo todo muit' aginna foi entrado. | 7' | 7' A|
Oraçôn con pïadade oe a Virgen de grado... | |||
Stanza V | |||
19 | O castélo fòrtemente foi derredor combatudo | 7' | 7' b|
20 | e os muros desfezéron, ond' en gran medo metudo | 7' | 7' b|
21 | foi o póblo que dentr' éra; e pois que se viu vençudo, | 7' | 7' b|
22 | colleu-se a ũa torre mui fórt'. E de cada lado | 7' | 7' A|
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Stanza VI | |||
23 | na torre meteron cavas e fógo pola queimaren; | 7' | 7' b|
24 | e os mouros que dentr' éran, por se mellor ampararen | 7' | 7' b|
25 | do fógo, ontr' as amẽas punnavan de se deitaren; | 7' | 7' b|
26 | e assí morreron muitos daquel póblo malfadado. | 7' | 7' A|
Oraçôn con pïadade oe a Virgen de grado... | |||
Stanza VII | |||
27 | Con esta coita tan grande do fógo que os cegava | 7' | 7' b|
28 | e d' outra parte do fógo que os mui fórte queimava, | 7' | 7' b|
29 | ũa moura con séu fillo, que mui mais ca si amava, | 7' | 7' b|
30 | sobiu-se con el encima, que lle non foss' afogado. | 7' | 7' A|
Oraçôn con pïadade oe a Virgen de grado... | |||
Stanza VIII | |||
31 | E ontre dúas amẽas se foi sentar a mesquinna | 7' | 7' b|
32 | con séu fillo pequeninno que en séus braços tiínna; | 7' | 7' b|
33 | e pero que mui gran fógo de todas partes viínna, | 7' | 7' b|
34 | a moura non foi queimada nen séu fillo chamuscado. | 7' | 7' A|
Oraçôn con pïadade oe a Virgen de grado... | |||
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Stanza IX | |||
35 | O maestre Don Gonçalvo Eanes de Calatrava, | 7' | 7' b|
36 | que en servir Déus en mouros guerrejar se traballava | 7' | 7' b|
37 | e porend' aquela torre muito combater mandava, | 7' | 7' b|
38 | e outrossí Don Alfonsso Têlez, de que hei falado, | 7' | 7' A|
Stanza X | |||
39 | e quando viron a torre que éra toda cavada | 7' | 7' b|
40 | e viron ontr' as amẽas aquela mour' assentada, | 7' | 7' b|
41 | semellou lles a omagen de com' está fegurada | 7' | 7' b|
42 | a Virgen Santa María que ten séu Fill' abraçado. | 7' | 7' A|
Oraçôn con pïadade oe a Virgen de grado... | |||
Stanza XI | |||
43 | E houvéron pïadade eles e quantos crischãos | 7' | 7' b|
44 | a viron, e con gran dóo alçaron a Déus as mãos | 7' | 7' b|
45 | que os de mórte guardasse, pero que éran pagãos; | 7' | 7' b|
46 | e desto quis Déus que fosse un gran miragre mostrado. | 7' | 7' A|
Oraçôn con pïadade oe a Virgen de grado... | |||
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Stanza XII | |||
47 | E daquela part' a torre u eles éran tan passo | 7' | 7' b|
48 | se leixou vĩir a térra sobr' un gran chão devasso | 7' | 7' b|
49 | que neũu deles mórto non foi, ferido nen lasso, | 7' | 7' b|
50 | nena madre neno fillo; mas pousou-os en un prado | 7' | 7' A|
Stanza XIII | |||
51 | a Virgen Santa María, a que por ela rogavan | 7' | 7' b|
52 | os crischãos. Porên todos muito se maravillavan; | 7' | 7' b|
53 | a ela e a séu Fillo mui grandes loores davan, | 7' | 7' b|
54 | e a moura foi crischãa e séu fillo batiçado. | 7' | 7' A|
Oraçôn con pïadade oe a Virgen de grado... | |||
Footnotes
E1: | The flat is missing from this stave in [E], but it is clearly required so as to keep the two repeated phrases of the mudanza consistent. |
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 205 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/375small.htmlExternal link |
[F] | 5 |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 205http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=205
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
7' | 7' 7' | 7' |
Stanzas
7' | 7' 7' | 7' 7' | 7' 7' | 7' |
Rhyme
AA / bbbAR | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X | XI | XII | XIII | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | ado | |||||||||||||
b | ente | ades | i.a | ei̯ɾos | udo | aɾeŋ | aβa | iɲa | aβa | ada | aŋos | aso | aβaŋ |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
---|---|---|
Very slow | 50 | 25:36 |
Slow | 100 | 12:48 |
Medium | 150 | 8:31 |
Fast | 200 | 6:24 |
Very fast | 250 | 5:07 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 1280