Esta é como Santa María guareceu na sa eigreja en París un hóme que se tallara a pérna por gran door que havía do fógo de San Marçal, e outros muitos que éran con ele.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | A Virgen en que é toda santidade | 11' A | |
2 | poder há de toller tod' enfermidade. | 11' A | |
Stanza I | |||
3 | E daquest' en París | 6 b | |
4 | a Virgen María | 5' c | |
5 | miragre fazer quis | 6 b | |
6 | e fez, u havía | 5' c | |
7 | mui gran gent' assũada que sãidade | 11' A | |
8 | vẽéran demandar da sa pïadade. | 11' A | |
A Virgen en que é toda santidade... | |||
Stanza II | |||
9 | E do fógo tan mal | 6 b | |
10 | éran tormentados, | 5' c | |
11 | deste de San Marçal, | 6 b | |
12 | e assí queimados | 5' c | |
13 | que os nembros todos de tal tempestade | 11' A | |
14 | havían de perder, esto foi verdade. | 11' A | |
A Virgen en que é toda santidade... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/134 | |||
Stanza III | |||
15 | Porende se levar | 6 b | |
16 | fazían aginna | 5' c | |
17 | lógo ant' o altar | 6 b | |
18 | da Santa Reínna, | 5' c | |
19 | dizendo: “Madre de Déus, en nós parade | 11' A | |
20 | mentes e non catedes nóssa maldade.” | 11' A | |
A Virgen en que é toda santidade... | |||
Stanza IV | |||
21 | Eles chamand' assí | 6 b | |
22 | a Virgen comprida, | 5' c | |
23 | foi-lles, com' aprendí, | 6 b | |
24 | sa razôn oída; | 5' c | |
25 | e per ũa vidreira con craridade | 11' A | |
26 | entrou na eigreja a de gran bondade. | 11' A | |
A Virgen en que é toda santidade... | |||
Stanza V | |||
27 | E a ir-se fillou | 6 b | |
28 | perant' os doentes | 5' c | |
29 | e os santivigou, | 6 b | |
30 | pois lles teve mentes, | 5' c | |
31 | e disse-lles assí: “Tan tóste sãade, | 11' A | |
32 | ca méu Fillo o quér, Rei da Majestade.” | 11' A | |
A Virgen en que é toda santidade... | |||
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Stanza VI | |||
33 | Lógo foron tan ben | 6 b | |
34 | daquel fógo sãos, | 5' c | |
35 | que lles non noziu ren | 6 b | |
36 | en pés nen en mãos; | 5' c | |
37 | e dizían assí: “Varões, levade | 11' A | |
38 | e a Santa María loores dade.” | 11' A | |
A Virgen en que é toda santidade... | |||
Stanza VII | |||
39 | Quantos éran entôn | 6 b | |
40 | dentro essa hóra | 5' c | |
41 | sãos e sen lijôn | 6 b | |
42 | foron; mais de fóra | 5' c | |
43 | da eigreja jazían con mesquindade, | 11' A | |
44 | ca non cabían dentr' end' a meadade. | 11' A | |
A Virgen en que é toda santidade... | |||
Stanza VIII | |||
45 | Ontr' aqueles, com' hei | 6 b | |
46 | en verdad' apreso, | 5' c | |
47 | jazía, com' achei, | 6 b | |
48 | un tan mal aceso | 5' c | |
49 | que sa pérna tallara con crüeldade | 11' A | |
50 | e deitara no río dessa cidade. | 11' A | |
A Virgen en que é toda santidade... | |||
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Stanza IX | |||
51 | O mal xe ll' aprendeu | 6 b | |
52 | ena outra pérna, | 5' c | |
53 | tan fórte que ardeu | 6 b | |
54 | mui mais que lentérna; | 5' c | |
55 | mais la Madre de Déus lle diss': “Acordade, | 11' A | |
56 | ca ja são sodes desta gafidade.” | 11' A | |
A Virgen en que é toda santidade... | |||
Stanza X | |||
57 | El respondeu-ll' adur: | 6 b | |
58 | “Benaventurada, | 5' c | |
59 | est' outra con segur | 6 b | |
60 | pérna hei tallada; | 5' c | |
61 | mas pola vóssa gran mercee mandade | 11' A | |
62 | que seja com' ant' éra e a juntade.” | 11' A | |
A Virgen en que é toda santidade... | |||
Stanza XI | |||
63 | Entôn séu róg' oiu | 6 b | |
64 | a mui pïadosa, | 5' c | |
65 | e lóg' a pérna viu | 6 b | |
66 | sãa e fremosa | 5' c | |
67 | per poder da Virgen, que per homildade | 11' A | |
68 | foi Madre do que é Déus en Trĩidade. | 11' A | |
A Virgen en que é toda santidade... | |||
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Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 134 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/268small.htmlExternal link |
[T] | 134 |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 134http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=134
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
11' 11' |
Stanzas
6 5' 6 5' 11' 11' |
Rhyme
AA / bcbcAAR | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X | XI | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | ade | |||||||||||
b | is | al | aɾ | i | ou̯ | eŋ | oŋ | ei̯ | eu̯ | uɾ | iu̯ | |
c | i.a | ados | iɲa | ida | entes | aŋos | ɔɾa | ezo | ɛɾna | ada | oza |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
---|---|---|
Very slow | 50 | 16:19 |
Slow | 100 | 8:09 |
Medium | 150 | 5:26 |
Fast | 200 | 4:04 |
Very fast | 250 | 3:15 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 816